A vasútvonal megóvása érdekében épül hullámtörő Fonyódon
Fonyód és Bélatelep között új hullámtörő épül, ami a jövőben megóvja a dél-balatoni vasútforgalmat a tó erodáló hatásától. Az előkészítő munkálatok megkezdődtek, tavasszal nagytömegű kő- és földmunkákat végeznek.
A Balaton hullámverése, a téli időszakban előforduló jégzajlás évtizedek alatt kimosta és rongálta a fonyódi hegy alatti partszakaszt. A Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy vasúti vonalszakasz korszerűsítésének keretében megépülő műtárggyal most megvalósul a vasútvonal további védelme.
A megfelelő védelem érdekében 737 méter hosszan, a Balaton átlagos vízszintjét körülbelül 1 méterrel meghaladóan alakítják ki a hullámtörőt. Amit – a kikötők kialakításánál is használatos – helyszínre szállított vízépítési kövekből, a Balaton szabályozási vonalán belül építenek meg, ezért a Balaton vízfelülete nem csökken.
A vasútvonal rekonstrukciója és a hullámtörő műtárgy építése jogerős környezetvédelmi, építési és vízjogi létesítési engedéllyel rendelkezik, a munkálatokat ennek megfelelően, a vízminőségre vonatkozó előírások betartásával végzi a kivitelező.
A téli leállást követően tavasszal folytatódtak a vasútvonal munkálatai, 2017 nyarán a menetrend szerinti vasúti közlekedés elindulhat, a beruházás a nyári szezon végeztével, 2017 őszén újabb vágányzárral folytatódik, a kivitelezés várható befejezése 2018 szeptember.
A kivitelezést a Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.) végzi. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.