Ünnepélyesen átadták a Zalalövő elkerülőt

A Zalalövőt keletről 2x1 sávon, 10,7 km hosszan elkerülő utat 2016. november 4-től már használhatják az autósok. Az ünnepélyes átadáson jelen volt Vigh László, a térség országgyűlési képviselője, Manninger Jenő, miniszteri biztos, országgyűlési képviselő, Pintér Antal Zalalövő polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója.

Az új nyomvonalon megépült útszakasz megnyitásával Zalalövő település tehermentesült az átmenő nagyarányú gépjárműforgalom alól. Zalalövőn naponta eddig átlagosan 5.363 egységjármű haladt át a 86. sz. főúton, melynek 60%-a nehézgépjármű volt.

Vigh László, a térség országgyűlési képviselője elmondta: „Tizenegy esztendeje várunk arra, hogy a több mint 5000, a település közepén átmenő gépjármű zaja és légszennyezése, valamint a vasúti sorompó okozta torlódás elkerülje Zalalövőt. A 13,7 milliárd forint értékben megépült, közel 11 km hosszú elkerülő megnyitásával a település élhetőbb, nyugodtabb és biztonságosabb lett.”

Manninger Jenő Zala országgyűlési képviselő, miniszteri biztos hozzátette: „Egy több mint tíz éve keletkezett problémát sikerült megoldani, a megnövekedett tranzitforgalom miatt szükségessé vált a zalai falvakat is elkerülő út építése. Tekintettel arra, hogy a régi, korszerűtlen úton sok baleset is történt, külön öröm, hogy olyan megoldás született, amely a közlekedést biztonságosabbá teszi, és a legkritikusabb ponton, Zalalövőnél egy tájba illő, szép hidakkal megépített elkerülő út készült.”

Pintér Antal, Zalalövő polgármestere örömmel számolt be az elmúlt napok tapasztalatairól: „Végre fellélegzett Zalalövő! 2001 óta vártunk arra, hogy településünk megszabaduljon az átmenő kamioncsordáktól. Köszönjük a magyar állam, a beruházó NIF Zrt. és a kivitelező által határidőre elvégzett fejlesztést.”

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója a műszaki paramétereket ismertette: „Az elkerülőn két jelentős méretű híd épült: egy 600 m hosszú a Zala folyó, Zalaegerszeg – Hódos vasútvonal, illetve 7411 j. összekötő út keresztezése felett, valamint egy 160 m hosszú felüljáró a Zalalövő – Körmend vasútvonal és Zalapatakai patak keresztezésében. A Keresztúri patak felett egy kisebb felüljárót létesítettünk. A szakaszon 3 szintbeni és 1 különszintű csomópontot alakítottunk ki.”

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában 2014 év elején kezdődött a zalalövői elkerülő út építése. A kivitelezést a Közgép Zrt. végezte, uniós és hazai források felhasználásával.

2016. november