MEGKEZDŐDÖTT A HÓDMEZŐVÁSÁRHELYI ELKERÜLŐ ÉPÍTÉSE

Az elmúlt évtizedekben Békéscsaba és Szeged között megépült Békéscsaba és Orosháza elkerülője. 2015-ben közel 25 milliárd forint értékben, 61 km hosszan a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában befejeződtek Békéscsaba és Szeged között a főút 11,5 tonnás burkolaterősítési és kerékpárút építési munkálatai. A fejlesztés utolsó ütemeként épül meg a megyei jogú várost elkerülő 12,7 km hosszú útszakasz, így 2018 tavaszára tehermentesül az átmenő forgalom, illetve a káros környezeti hatások alól Hódmezővásárhely megyei jogú városa is. Az alapkőletételi ünnepségen jelen volt B. Nagy László, Csongrád megye fejlesztési biztosa, Almási István Hódmezővásárhely polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója.

A Hódmezővásárhelyet északról új nyomvonalon elkerülő 2×1 sávos kialakítású főúton 5 szintbeni, ebből két körforgalmi csomópont és 3 kereszteződés, 1 különszintű csomópont, 1 vasút feletti felüljáró és 1 kerékpáros aluljáró lesz. A végcsomópont egy vasutat és a közutat különszintben keresztező körhíd lesz. Az elkerülő út az állati fehérjefeldolgozó üzemnél (ATEV) ágazik ki a meglévő 47-es főútból, úgynevezett „T” csomóponttal, majd a Rárósi utat keresztezi négyágú csomóponttal, balra kanyarodó és jobbra kiválást segítő sávokkal. A 45-ös főút felüljáróval lesz átemelve az elkerülő felett,  továbbhaladva nyugati irányba körforgalom létesül a régi Kenyere-csatornánál, a mártélyi útnál. Ezt követően a nyomvonal déli irányban halad tovább, a régi tiszai útnál gyalogos és kerékpáros aluljáró épül. Az elkerülő út felüljáróval keresztezi a Szentes–Hódmezővásárhely Népkert vasútvonalat, a Bodzási utat dél-nyugati irányban érinti, körforgalmú csomóponttal. Kopáncsnál a Szeged–Békéscsaba vasútvonal és a meglévő 47-es főút felett egy egyedi körhíd épül, mely különszintű körforgalmú csomóponttal csatlakozik a főúthoz.

B. Nagy László Csongrád megye fejlesztési biztosa elmondta: „Az egy évtizedes munkafolyamat végéhez közeledünk a mostani beruházás megvalósulásával, ami a Békéscsaba és Orosháza elkerülő út, és a Hódmezővásár Orosháza közötti szakasz 11,5 tonnás megerősítésével, valamint párhuzamos kerékpárút építéssel folytatódott. Így az ország legkorszerűbb két számjegyű főútja esetében már csak a Szeged és Debrecen közötti szakasz négysávosítása hiányzik. A közlekedés korszerűsítésével Békés és Csongrád megye vállalkozási övezete is fellendülhet.”

Almási István Hódmezővásárhely polgármestere kiemelte: Az elkerülő út megépítésével, megvalósul városunk tehermentesítése, a környezetszennyezés a városon kívülre kerül, és a településen belüli balesetveszély csökkenni fog. Ezáltal az amúgy is remek kerékpárúthálózattal rendelkező Hódmezővásárhely még inkább kerékpárbarát településsé válhat, ahol már a kisiskolás korosztályt is bátran kiengedhetjük a forgalomba.”

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette: „2018 tavaszán a közlekedők már biztonságosan elkerülhetik Hódmezővásárhely városát. A beruházás uniós és hazai források felhasználásával valósul meg, nettó 27,9 milliárd forint értékben.”

A kivitelezést a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítési Kft. által alkotott konzorcium végzi.

 

 

 

2016. november