DECEMBERBEN MÁR AZ ÚJ PÁLYÁN HALADHATNAK A KÖZLEKEDŐK A 21. SZ. FŐÚT NÓGRÁD MEGYEI SZAKASZAIN

A 21. sz. főúton közel 15 km hosszan Heves és Nógrád megyében folyik a munkavégzés. A korszerűsítés célja, hogy az új, 2x2 sávos úttal bekössük Salgótarjánt és Nógrád megyét az országos gyorsforgalmi úthálózatba. Szurdokpüspöki és Pásztó között elkészült az új pálya, a forgalmat 2016. december 1-én, csütörtökön átterelik és megkezdik a főút jobb pályájának elbontását és az új pálya megépítését. Pásztó és Tar között legkésőbb 2016. december 12-ig megtörténik a forgalom átterelése.

Az átterelést követően megkezdik a régi jobb pálya bontását. A kivitelezéssel érintett területeken a Nógrád megyei szakaszon Szurdokpüspöki és Pásztó között 60 km/h, Pásztó és Tar között 40 km/h sebességkorlátozás van érvényben. A Nógrád megyei szakaszokon zajlik a folyókák, burkolt árkok burkolása, magastöltés építés, rézsűk kialakítása és humuszolása.

A Heves megyei szakaszon Hatvan és Lőrinci között a kivitelezéssel érintett szakaszon 60 km/h sebességkorlátozás van, és előzési tilalom. A kivitelező a befejező munkálatokat végzi a szakasz új pályájának kialakításánál. Az autósok az új pályát várhatóan 2017. január közepétől használhatják. Ezt  követően itt is megkezdődik a régi pálya bontása.

A 21. sz. főút négynyomúsítása további Nógrád megyei szakaszok megépítésével folytatódik. A Tar-Mátraverebély és Mátraverebély-Bátonyterenye között épülő 2×2 sávos út kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárása folyamatban van.

A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében (IKOP) valósul meg.

Heves megye:

  • Hatvan és Lőrinci között valósul meg a négynyomúsítás, 6,55 kilométer hosszan. A kivitelezést a Swietelsky Magyarország Kft. és a HE-DO Kft. által alkotott konzorcium nettó 8.497.978.613 forintért. Az új, út Lőrincinél csatlakozik majd a már elkészült 2×2 sávos szakaszhoz. A fejlesztés keretében a nagygombosi csomópont területén csökkentett paraméterű különszintű csomópontot alakítunk ki, ahol a 21 sz. főút felett vezetjük át a 24102 j. utat. A Lőrincihez tartozó Mátravidéki Erőmű lakótelepe felé vezető 24101 j. út csatlakozásánál szintbeni „T” csomópont létesül, amelyben valamennyi kanyarodási irány számára lassító, illetve becsatlakozási sávokat alakítunk ki. A 2133 j. Heréd–Lőrinci összekötő út keresztezésénél lévő szintbeni csomópont területén új különszintű csomópont épül: a 2133 j. utat a jelenlegi csomóponttól délre, a 21 sz. főút felett épülő új hídon vezetjük át.

Nógrád megye:

  • Szurdokpüspöki és Pásztó között, 4,5 kilométeren építjük ki a 2×2 sávos utat. A kivitelezést a Colas Út Zrt., az EuroAszfalt Kft. és a Colas Hungária Zrt. által alkotott konzorcium végzi 8.037.354.089 forintért. Az építkezés során a meglévő Sertéstelep megközelítésére a jelenlegi csomópont területén csökkentett paraméterű különszintű csomópontot alakítunk ki, ahol a 21 sz. főút felett vezetjük át a sertéstelepi utat. A 2122 j. hollókői út csatlakozásánál kialakítjuk a Pásztó déli rombusz típusú csomópontot. Ide kötjük be a 2408 j., Pásztó felé, valamint a 2127 j., Csécse felé vezető utak korrekcióját, ezzel együtt a mellékutak meglévő 21 sz. főúti csatlakozását megszüntetjük. A Sertéstelep után vadátjárót építünk.
  • Pásztó – Mátraszőlős – Tar között négynyomúsítjuk a 21. sz. főutat mintegy 3,7 kilométer hosszban. A kivitelezést a HE-DO Kft. végzi 6.349.998.876 forintért. A projekt során a Pásztó nyugati, jelenleg szintbeni csomópont helyett, attól kis mértékben dél felé eltolva, különszintű csomópontot alakítunk ki, amelyben a 21 sz. főút felett vezetjük át a pásztói Irinyi utcát. A TSZ telepre vezető út csatlakozása továbbra is megmarad, gyorsító és lassító sávok kialakításával. Mátraszőlős 21. sz. főúti csatlakozásánál turbó típusú kétsávos körforgalmi csomópontot építünk, amelyben a gyalogosok közlekedése aluljáróval lesz biztosítva a 21 sz. főút alatt.

2016. november