2017 nyarán megkezdődhet a Püspökladány-Ebes közötti vasúti pálya korszerűsítése
2015-ben befejeződött a teljeskörű felújítás a 100-as és a 120-as vasúti vonal közös szakaszán, a Szolnok-Szajol 6,4 km hosszú vasúti pályán, illetve a 100-as vasútvonalon Szajol-Püspökladány között 67,7 km hosszan. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában folytatódik tovább a fejlesztés, megjelent a Püspökladány-Ebes közötti vasúti vonalszakasz korszerűsítésére vonatkozó közbeszerzési ajánlati felhívás. A 31 km hosszú, kétvágányú, villamosított vasúti vonalszakasz nyílt vonalainak és állomások átmenő fővágányainak teljes átépítése valósul meg 160 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre. Eredményes közbeszerzési eljárás esetén várhatóan 2017 májusában a nyertes kivitelezővel megköthető a szerződés, így a munkálatok 2017 nyarán elkezdődhetnek és 2020-ra befejeződhetnek.
A Püspökladány-Debrecen vasúti vonalszakasz a 100-as sz. Budapest-Cegléd-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony országhatár vasútvonal egyik fontos szakasza. A jelenleg engedélyezett sebesség 120km/h, a vasúti pályán több sebességkorlátozás is található. A vasúti pálya felépítménye elavult, a műszaki paraméterek nem felelnek már meg a nemzetközi korridorvonalakkal szemben támasztott elvárásoknak. Az állomások mind műszaki, mind utasforgalmi szempontból korszerűtlenek.
A beruházás keretében Kaba, Hajdúszoboszló, Ebes vasútállomásainak teljes vágányhálózatát korszerűsítjük, magasperonokat létesítünk, aluljárók, liftek, perontetők épülnek, megteremtve az akadálymentes állomási környezetet. Kabán különszintű vasúti-közúti keresztezést alakítunk ki. Zajvédő falak épülnek Hajdúszoboszlón és Ebesen. Kabán 42 P+R és 75 B+R, Hajdúszoboszlón 42 P+R és 70 B+R, Ebesen 25 P+R és 68 B+R parkoló épül. Az állomásokon térvilágítás és korszerű utastájékoztató berendezés lesz, felújítjuk a felsővezetéki rendszereket, kiépítjük a vonali és az állomási biztosítóberendezéseket.
A fejlesztés uniós és hazai források felhasználásával valósul meg.