2×2 sávon Salgótarjánig
A 21. sz. főút mindhárom szakaszán, közel 15 km hosszan Heves és Nógrád megyében gőzerővel folyik a munkavégzés. A korszerűsítés célja, hogy az új, 2x2 sávos úttal bekössük Salgótarjánt és Nógrád megyét az országos gyorsforgalmi úthálózatba.
A Heves megyei szakaszon Hatvan és Lőrinci között befejeződött a lőszermentesítés és a bozótirtás, a cserjeirtás és a fakivágás folyamatban van. A kivitelező megkezdte a lehumuszolási munkákat, illetve a meglévő vízelvezetési rendszer tisztítását, feltárását. Augusztusban a szakasz elején lokális pályaszerkezet cserével, szélesítéssel, illetve a teljes szakaszon lehumuszolással, töltésalapozással, töltésépítéssel, műtárgyak építésével folytatódik a kivitelezés.
A kivitelezéssel érintett teljes Heves megyei szakaszon 60km/h sebességkorlátozás van, és előzési tilalom. Ez évben várhatóan elkészül a szakasz elején a meglévő burkolat marása egy réteg aszfalttal megerősítve, illetve a szakasz jelentős részén megépül a bal pálya aszfalt kötőréteg szintig. Ezt követően év végén tervezi a kivitelező átterelni a forgalmat a részben újonnan megépült pályára, hogy a téli időszakban elbonthassa a jobb oldali meglévő 21. sz. főutat.
A Nógrád megyei szakaszokon 40 km/h sebességkorlátozás van érvényben a kivitelezéssel érintett területeken Szurdokpüspöki-Pásztó-Tar között. Szurdokpüspöki és Tar között jelenleg mindenhol, a csomóponti ágakon, a csatlakozó országos utakon és a főpálya bal pályáján a bevágás szedése, töltés építése zajlik. Pásztó és Tar között a mátraszőlősi csomópont környezetében épül az ideiglenes terelőút, várhatóan szeptemberben a 21. sz. főút forgalmát átterelik. Ezen a szakaszon is megkezdődik a hídépítési munka bontással és alapozással.
A kivitelezés befejeztével, 2018 tavaszán a térségben élők sokkal gyorsabban és biztonságosabban érik majd el a fővárost, valamint Salgótarján is bekapcsolódik a gyorsforgalmi úthálózatba.
A HEVES MEGYE I. szakasz keretében Hatvan és Lőrinci között valósul meg a négynyomósítás, 6,55 kilométer hosszan. Az új út Lőrincinél csatlakozik majd a már elkészült 2×2 sávos szakaszhoz. A fejlesztés keretében a nagygombosi csomópont területén csökkentett paraméterű különszintű csomópontot alakítunk ki, ahol a 21 sz. főút felett vezetjük át a 24102 j. utat. A Lőrincihez tartozó Mátravidéki Erőmű lakótelepe felé vezető 24101 j. út csatlakozásánál szintbeni „T” csomópont létesül, amelyben valamennyi kanyarodási irány számára lassító, illetve becsatlakozási sávokat alakítunk ki. A 2133 j. Heréd–Lőrinci összekötő út keresztezésénél lévő szintbeni csomópont területén új különszintű csomópont épül: a 2133 j. utat a jelenlegi csomóponttól délre, a 21 sz. főút felett épülő új hídon vezetjük át.
A NÓGRÁD MEGYE II. ütemben Szurdokpüspöki és Pásztó között, 4,5 kilométeren építjük ki a 2×2 sávos utat. Az építkezés során a meglévő Sertéstelep megközelítésére a jelenlegi csomópont területén csökkentett paraméterű különszintű csomópontot alakítunk ki, ahol a 21 sz. főút felett vezetjük át a sertéstelepi utat. A 2122 j. hollókői út csatlakozásánál kialakítjuk a Pásztó déli rombusz típusú csomópontot. Ide kötjük be a 2408 j., Pásztó felé, valamint a 2127 j., Csécse felé vezető utak korrekcióját, ezzel együtt a mellékutak meglévő 21 sz. főúti csatlakozását megszüntetjük. A Sertéstelep után vadátjárót építünk.
A NÓGRÁD MEGYE III. szakasz keretében Pásztó – Mátraszőlős – Tar között négynyomúsítjuk a 21. sz. főutat mintegy 3,7 kilométer hosszban. A projekt során a Pásztó nyugati, jelenleg szintbeni csomópont helyett, attól kis mértékben dél felé eltolva, különszintű csomópontot alakítunk ki, amelyben a 21 sz. főút felett vezetjük át a pásztói Irinyi utcá. A TSZ telepre vezető út csatlakozása továbbra is megmarad, gyorsító és lassító sávok kialakításával. Mátraszőlős 21. sz. főúti csatlakozásánál turbó típusú kétsávos körforgalmi csomópontot építünk, amelyben a gyalogosok közlekedése aluljáróval lesz biztosítva a 21 sz. főút alatt.
A 21. sz. főút négynyomúsítása további Nógrád megyei szakaszok megépítésével folytatódik. A Tar-Mátraverebély és Mátraverebély-Bátonyterenye között épülő 2×2 sávos út kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárása folyamatban van. Eredményes eljárás esetén a további két szakasz látványos kivitelezési munkálatai 2017 elején megkezdődhetnek.
A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében (IKOP) valósul meg.