Megnyílt a székesfehérvári vasútállomás felújított utascsarnoka

Megnyílt a székesfehérvári vasútállomás felújított utascsarnoka, a jegypénztárak is visszaköltöztek az épületbe. A kivitelezés jelenlegi állásáról Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója tartottak sajtótájékoztatót.

Az utascsarnok megnyitásával az új 8 m széles aluljáró teljes szélességében használható az első vágány melletti peronról egy, az utascsarnokból három lépcső vezet az aluljáróba. A szigetperonokhoz két – két lépcső vezet fel az aluljáróból. A liftek is működnek, a nyugati lépcsőkarokon kerékpárfeltoló vályú épült. Az utascsarnok emeletén még dolgozik a kivitelező, így a majdani Kormányablakhoz vezető csarnoklift még nem üzemel.

Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármestere elmondta: „Szerdán egy nagyon fontos naphoz érkeztünk: a vasútállomáson már nem a konténerekben kell az utazáshoz szükséges jegyeket és bérleteket megvásárolni, hiszen a jegypénztár visszaköltözött a felújított várócsarnokba. Ez a beruházás kiemelten fontos Székesfehérvár számára, a tömegközlekedési csomópont fejlesztése a vasutat a munkavégzésük végett utazó és az iskolába járó lakosok mellett a turistáknak is jelentős. Mészáros Attila elmondta továbbá, hogy az intermodális csomóponttal tovább fejlődik ennek a közlekedési területnek a korszerűsítése.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette: „A csarnokban és a peronokon is működik az új utastájékoztató rendszer, valamint a vakok és gyengén látók közlekedésének segítésére vezető, illetve veszélyre figyelmeztető vezetősávokat alakítottunk ki. A jövő héten forgalomba helyezik teljes hosszban az új V., VI.-IX. sz. vágányokat, és a VI-IX. vágányok közötti peront, erről közelíthető meg a VII.-VIII. sz. vágány is. Az átadást követően az utazóközönség már teljesen használhatja a személyvonatok közlekedéséhez kapcsolódó létesítményeket.”

A beruházás befejeztével várhatóan 2016 év végén, szemben a jelenlegi 40-20-10 km/óra megengedett sebességgel az átmenő fővágányokon 100 km/h, megelőző vágányokon 80 km/óra, a mellékvágányokon 40 km/óra lesz a vonatok megengedett sebessége.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg a székesfehérvári vasúti pálya és állomás felújítása. A fejlesztést 85% uniós és 15% hazai forrás biztosításával az SDD Konzorcium végzi, nettó 24.899.345.489 forint értékben. Az új biztosítóberendezés kiépítését pedig a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg, nettó 8.503.259.100 forint értékben.

2016. július