Megnyílt a forgalom előtt a székesfehérvári nyugati elkerülő út III. üteme
A 7 km hosszú, új nyomvonalon megépült 2x2 forgalmi sávos elkerülő út III. befejező üteme határidőre elkészült. Az út átadásával a közlekedés gyorsabb és biztonságosabb lesz, jelentősen mérséklődik a zajterhelés, csökken a tranzitforgalom Székesfehérváron és megszűnnek a főleg a nyári időszakra jellemző dugók.
Az elkerülő út az M7-es autópálya 8. és 63. sz. utak csomópontjánál kezdődik. A nyomvonal érinti a Gaja-patak, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Feketehegyi-árkot. Csór község területére az Iszkaszentgyörgyi-árkot keresztezve jut el, a 8. sz. főúthoz. Az elkerülő út átadásával nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Feketehegyet, hanem egyúttal a városrész mentesül az áthaladó teherforgalomtól. A 8. sz. és a 7. sz. főút találkozásánál, a feketehegyi körforgalomnál megszűnnek majd a főleg nyári időszakra jellemző dugók, a zajterhelés Székesfehérváron jelentősen mérséklődik.
Vargha Tamás országgyűlési képviselő, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára beszédében a beruházás fontosságát emelte ki: „Nyolc vasbeton híd, egy körforgalom, két különszintű kereszteződés, 7 km hosszan megépült kétszer kétsávos útpálya, 15 milliárd forintos beruházás – óriási fejlesztés valósult meg. Nekünk, Székesfehérváriaknak azért is fontos az elkerülő út elkészült szakasza, mert az utazóközönség életének megkönnyítése mellett csökkenti a város autós forgalmát – nyugodtabb, csöndesebb mindennapokat jelentve.”
Törő Gábor országgyűlési képviselő a fejlesztés megvalósulásával kapcsolatban hozzátette: „A város vezetése mindent elkövetett annak érdekében, hogy az elkerülő út ne 2020-ra épüljön meg, hanem sokkal gyorsabban – hatékonyan kezelve és megoldva azt a problémát, hogy az átmenő forgalom elkerülje a Belvárost.” Méltatta továbbá a megyei és helyi képviselők, a műszaki megoldásokért felelős mérnöki team, valamint a pontosan és szakszerűen dolgozó kivitelező munkáját.
„A köszönetnyilvánítás a legfontosabb a város közösségének a részéről, hiszen egy ilyen óriási beruházás csak összefogással és együttműködéssel valósulhat meg. Köszönöm Magyarország kormányának, hogy 2010-ben ezt a fejlesztést egy nemzetgazdaságilag kiemelt beruházássá nyilvánította, és ezáltal évekkel hozta előrébb a megvalósítást, amire Székesfehérvár már régóta várt.” – fogalmazott dr. Cser-Palkovics András polgármester ünnepi beszédében.
A polgármester kiemelte továbbá a képviselők megyei szintű és az önkormányzati képviselők helyi összefogását, köszönetet mondott a hivataloknak, hatóságoknak a közreműködésért, a környező települések vezetőinek és lakosainak a türelméért, támogatásáért, valamint a kivitelezőnek a vállalt határidő pontos tartásáért. Elmondta, hogy az elkerülő út több városrész életében jelent tehermentesítést, és a következő szakaszra, a déli elkerülő megépítésének feladatára hívta fel a figyelmet. A NIF Zrt. méltatásában mint az Önkormányzat kiváló együttműködő partneréről beszélt, a lebonyolításban nyújtott precíz és pontos munka alapján.
Kondrik Kornél, a NIF Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese ismertette a beruházás műszaki paramétereit: „Az elkerülő úton két különszintű csomópont, 1 körforgalom és 8 vasbeton híd épült, melyből egy zsilip, ami biztosítja az Aszalvölgyi-árok térségének vízrendezését. Az elkerülő út megnyitásával teljes mértékben elkerülhető az M7-es autópályát, valamint a 63. és a 8. számú főutakat összekötő út, így a menetidő várhatóan 8-10 perccel csökken.”
A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósult meg. A kivitelezést a SWIETELSKY Magyarország Kft., valamint az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. végezte, nettó 14. 935.390.423 forint értékben.