Rövidebb menetidő, korszerű állomások, élhetőbb környezet – zajlik a dél-balatoni vasút korszerűsítése

A legmodernebb technológiával zajlik a dél-balatoni vasút újabb, Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy közötti, 53 kilométeres szakaszának fejlesztése. A korszerűsítésnél alkalmazott nagygépes technológiának köszönhetően hatékony, gyors, pontos és környezetbarát az építkezés.

 

_Z8A9201

A fejlesztés eredményeként az évente 1 millió 600 ezer ember által használt vasúti vonalszakaszon megszűnnek az úgynevezett lassújelek, az utazók gyorsabban és kényelmesebben juthatnak el a Balatonhoz. A menetidő a mostani 166 percről a főváros és Keszthely között további 5-10 perccel csökken. Az állomásokon magasperonok épülnek, így a csomaggal, gyerekkel utazóknak, illetve az idős embereknek is biztonságos és kényelmes lesz a ki-, és beszállás, átépülnek és biztonságosabbá válnak a közúti szintbeli kereszteződések, a környékbeliek életminősége pedig a beépítendő rugalmas rezgéscsillapító sínágyazatnak és a zajvédő falaknak köszönhetően, a zajterhelés csökkenésével, jelentősen javul.

A Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy vasútvonal korszerűsítésével várhatóan 2018. nyarától 100 km/h sebességgel közlekedhetnek a vonatok a felújított szakaszon.

Zamárdi megállóhely új peronnal és perontetővel

Balatonszemes és Balatonlelle felső között új, második vágány építésével segítjük elő a vasúti forgalom zavartalanságát. Szántódon, Balatonszárszón, Balatonszemesen, Balatonbogláron, Fonyódon, Balatonfenyvesen, Balatonmáriafürdőn és Balatonberényben összesen mintegy 15 km hosszban zajárnyékoló falat, illetve kb. 32 km hosszban rugalmas, rezgéscsillapító sínágyazatot telepítünk a kritikus helyeken, a vasúti közlekedés okozta zaj és rezgés mérséklése, a környéken élők nyugalma érdekében. Fonyód állomás és Bélatelep között új hullámtörő épül, Balatonmáriafürdőn az Őrház utcánál a tervek szerin új megállóhely létesül, így a környékbeli nyaralók, mind Balatonmáriafürdő alsó, mind pedig Balatonmáriafürdő állomástól könnyebben megközelíthetők lesznek.

A Balaton déli partja vasútvonalának fejlesztése keretében felújítjuk a Kaposvár és Pécs irányából a balatoni vasútvonalakra ráhordó Kaposvár – Fonyód vasútvonalat is, ahol a beruházás után a mostani 75-80 helyett 55 perc lesz a menetidő.

db2_terkep

 

A munkálatokat úgy időzítettük, hogy a nyári üdülési csúcsidőszakban zavartalan legyen a vasúti forgalom. A tónál nyaralók pihenését nem háborítja zajjal vagy porral járó munkavégzés. A dél-balatoni vasút Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy közötti szakaszának felújítása szeptemberben folytatódik tovább.

2016. június