ÓRIÁSGÉP ÉPÍTI A BALATONI VASUTAT

A PM1000 típusú alépítmény-javító ebben a munkafázisban Szántód-Kőröshegytől indulva Balatonszárszóig építi át a szakasz sínágyazatát.

 

Ahogy a dél-balatoni vasút felújításának korábbi ütemében, úgy most a Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között átépülő szakaszon is világszínvonalú technológiával dolgozunk. A jelenleg Balatonföldvárnál tevékenykedő, PM1000 elnevezésű, 2000 tonnás, 1115 méter hosszú alépítmény-javító óriásgép nem csak hatékonyságban és minőségben, de gazdaságosságban is egyedülálló: a géplánc ugyanis a meglévő vágány alatt, annak elbontása nélkül rakja össze az új alépítményt. A PM1000-es a meglévő zúzottkőágyazatot újrapattintással érdesíti, majd rostálja és mossa, ezzel biztosítva az új pálya kiváló minőségét. A védőréteg alsó, 15-20 centis rétegét újrahasznosított kőből készíti el. A monstrumot, amely megállás nélkül, azaz napi 24 órában, esőzés mellett is kiválóan tud haladni, testközelből, munkavégzés közben mutattuk be a sajtó képviselőinek.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta: „A géplánc egy nap alatt nem kevesebb, mint 650-750 méternyi szakaszt képes megépíteni. A tervek szerint ebben a munkafázisban április 28-ig dolgozik, majd szeptemberben tér újra vissza A Balatonra. A vasútvonal fejlesztését úgy ütemeztük, hogy a nyári, balatoni szezon idején a tavat továbbra is megközelíthessék az emberek vasúton. Az építkezés miatt elrendelt vágányzár június 10-ig tart és, – ahogyan a pálya további fejlesztése -, úgy a zár is majd csak az üdülési csúcsidőszak után folytatódik. A felújítás után az utazókat 2018-tól modern, kényelmes vasútvonal várja, a helyben élők nyugalmát és biztonságát pedig az átépülő vasúti -, és útátjárók, a zajárnyékoló falak, valamint a beépítendő rugalmas, rezgéscsillapító sínágyazat garantálja.”

A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 85% uniós és 15% hazai forrás bevonásával, 72,38 milliárd forintból valósul meg, a Déli Part 2016 Konzorcium kivitelezésében.

2016. április