KORSZERŰBBÉ VÁLT MAGYARORSZÁG EGYIK LEGFORGALMASABB VASÚTI SZAKASZA

Átépült Magyarország vasútvonalának egyik legforgalmasabb, a 100-as és 120-as nemzeti fővonal közötti része, amelyen naponta közel 200 szerelvény halad át. A Szolnok-Szajol 6,4 km hosszú vasútvonal fejlesztése határidőre elkészült.

A mai ünnepélyes átadáson Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy a kiemelt jelentőségű nemzetközi korridor átfogó megújítása a Szolnok-Szajol között megvalósult korszerűsítéssel nem ért véget, a beruházások a következő években is folytatódnak. A fejlesztéssorozat végén a teljes magyarországi szakasz 160 km/órás sebességgel lesz járható.

A kivitelezés során 6,4 km hosszon átépült a vasúti pálya teljes al- és felépítménye, a felsővezetéki rendszerrel együtt. A projekt legjelentősebb, meghatározó eleme az új, 200 m hosszú Tisza mederhíd, melyhez összesen 200 m hosszú ártéri hídszerkezet kapcsolódik. Az ártéri hidak számát egy 40 m hosszú szerkezettel bővítettük. A műtárgyon Edilon rendszerű sínleerősítéssel, Green Bridge lemez beépítésével alakítottuk ki a vasúti pályát, mely 160 km/h sebességre és 225 kN tengelyterhelésre alkalmas. A hídszerkezet parton történő összeszerelése, meder fölé tolása, majd a régi és az új hídszerkezet kicserélése egy hét alatt történt, a vasúti pálya és a felsővezeték visszaépítésével együtt. Mindez komoly erőfeszítést igényelt mind a kivitelezők, mind a mérnökszervezet, mind a forgalmat lebonyolító MÁV részéről. A Zagyva folyó 65 m-es hídszerkezetét helyben újítottuk fel. A Besenyszögi út feletti hidat megemeltük, így részben megszűnt a közúti magasságkorlátozás. A több, mint 500 m műtárgy építés mellett 450 m-en árvízvédelmi gátat építettünk, mely Szajol védelmében játszik szerepet. A szakaszon átalakítottuk a biztosítóberendezést, Millér állomás néven új kitérőkörzetet telepítettünk. 1400 m hosszon telepítettünk zajvédő falat Tallin városrészben és Milléren.

Bene Ildikó, miniszteri biztos, országgyűlési képviselő kiemelte: „A beruházás jelzi azt az együttműködést, amely a helyiek és a szakemberek között működött. Köszönet azért, hogy az új Tisza-híd hét nap kivételével zavartalan közlekedés mellett épült meg. Szolnok a vasúthoz ezer szállal kötődik.”

Boldog István, országgyűlési képviselő elmondta: „Gyermekkoromból emlékszem a Zagyva hidra, hisz ezen a szakaszon utaztam. Ez a pálya lehetőség fontos dolog a tiszantúli emberek eletében. Jobb körülmények között utazhatunk es örömteli, hogy a vasutat és közutat is tovább fejlesztik.”

Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere kihangsúlyozta: „Szolnok rengeteg hídja  közül az egyik legjelentősebb újult meg, a vasútfejlesztés és közúti beruházások megvalósulása rendkívüli módon szolgálja a térség érdekeit.”

Mosóczi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója: „A magyar vasúthálózat közel tíz százaléka újult meg ebben az időszakban. A jövő meg több fejlesztést tartogat: megújul a magyar vasút teljes gerincvonala 130 kilométeren folyik majd a munka. A beruházás 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósult meg, a kivitelezés értéke nettó 20,6 milliárd forint volt. ”

Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese szerint: „A beruházással ugyanis mindannyian nyertünk: a MÁV-csoport megújuló pályahálózatot, melyen nagyobb sebességgel közlekedhetnek a vonatok, az utasok pedig rövidebb menetidőt, melynek révén gyorsabban el tudják érni úti céljukat.”