Megújult a 47-es sz. főút teljes Csongrád megyei szakasza
Befejeződött a 47-es sz. főút 11,5 tonnás burkolatmegerősítése Algyő és Szeged között. A 2X2 sávos 7 km-es szakasz felújításával most már Szegedtől Békéscsabáig 61 km hosszan biztonságosabban, kényelmesebben lehet autóval közlekedni.
Az Algyőn tartott átadási ünnepségen részt vett Lázár János a Miniszterelnökséget vezető miniszter, országgyűlési képviselő, B. Nagy László Csongrád megye fejlesztési biztosa, Botka László Szeged polgármestere, Molnár Áron Algyő polgármestere és Nagy Róbert, a NIF ZRt. vezérigazgatója.
Az Algyő és Szeged közötti szakasz korszerűsítése jelentősen eltér a 11,5 tonnás burkolaterősítésektől, hiszen itt egy 2×2 sávos rossz állapotban lévő, nyomvályús utat szélesítettünk és erősítettünk meg. A beruházás keretében 1 új, közvilágítással ellátott turbó körforgalmú csomópontot alakítottunk ki a Kastélykert utca és a 47. sz. főút korábbi csatlakozása helyett, 2 körforgalmat korszerűsítettünk, 4 helyen átépítettük a tömegközlekedési megállóhelyeket, valamint 212 m hosszan zajvédő falat építettünk Algyőn a Téglás utcai körforgalom környezetében. A burkolat- és útpadka szélesítésével, szalagkorlátok helyett középső elválasztó betonelemek elhelyezésével a közlekedés biztonságosabbá és kényelmesebbé vált.
Múlt héten elindult a főúttal párhuzamosan, 5,4 km hosszan a kerékpárút építésének I. üteme is. A kivitelezés december közepén befejeződik, a forgalomba helyezési eljárást követően legkésőbb februártól használhatják a biciklisek a külön nyomvonalú kerékpárutat. A kerékpárút építése miatt december közepéig szakaszosan előfordulhat forgalomkorlátozás. A mintegy 1,3 km hosszú II. ütem építése Algyő határától az M43 csomópontig a jövő év második felében megvalósul, így 2016 év végén már Békéscsabától Szegedig biztonságosan lehet kerékpározni.
Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter, a térség országgyűlési képviselője ünnepi beszédében kiemelte: „A kormány célul tűzte ki, hogy Szegedet és Debrecent négysávos autóút kösse össze, erről hamarosan döntés is születhet. Előbb a tervezési munkák indulnak el, de a politikus reményei szerint 2018-2020 között már intenzíven folyik a kivitelezés. A Szegedet Debrecennel összekötő négysávos út az ország keleti, sok helyen elmaradott vidékének esélyt és felzárkózási lehetőséget jelenthet.”
Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója hozzátette: „A fejlesztések Csongrád megyében természetesen nem állnak meg. Terveink szerint jövő nyáron megkezdődik a még hiányzó 55. sz. főút Mórahalom és a megyehatár közötti 16 km-es szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése és párhuzamos kerékpárút kiépítése, ősszel pedig megkezdjük a 13 km hosszú hódmezővásárhelyi elkerülő út kivitelezését. A nagylaki elkerülő út tervezése is megkezdődik jövőre, itt a kivitelezés 2017 elején elindulhat.”
A kivitelezést a Duna Aszfalt Kft. végezte, nettó 7,8 milliárd forint értékben, 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával.