Átadtuk a legnagyobb hazai nagyvasúti beruházás közel 70 km hosszú szakaszát
Befejeződött a teljeskörű korszerűsítés a 100-as vasútvonal Szajol-Püspökladány közötti szakaszán. A 2011-ben indult beruházás keretében 67,7 km vasúti pálya újult meg. A beruházás három kivitelezési tender keretében valósult meg: a Szajol-Kisújszállás, a Kisújszállás-Püspökladány vasúti vonalszakasz pályafelújítása, illetve a teljes vonalszakasz biztosítóberendezési és távközlési munkájának elvégzése.
Az ünnepélyes átadón részt vett Fazekas Sándor, a térség országgyűlési képviselője, a Földművelésügyi Minisztérium minisztere, Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója.
A 2011-ben indult beruházás keretében 67,7 km vasúti pálya újult meg. A beruházás 3 kivitelezési tender keretében valósult meg a Szajol-Kisújszállás, a Kisújszállás-Püspökladány vasúti vonalszakasz pályaépítése, illetve a teljes vonalszakasz biztosítóberendezési és távközlési munkája. A nyílt vonalakon a kivitelezők nagygépes technológiával dolgoztak. Törökszentmiklós, Fegyvernek-Örményes, Kisújszállás, Karcag, Püspökladány állomás teljes körű korszerűsítése peronaluljáró építésével, akadálymentesítéssel, állomási előterek felújításával, térfigyelő kamerarendszerrel együtt történt.
A ráhordási feltételek javítása érdekében különszintű csomópontok épültek Törökszentmiklós – Pánthy Endre úti közúti aluljáró, Karcagi puszta – közúti felüljáró, Karcag – Kunmadarasi úti közúti aluljáró, Püspökladány – Mikszáth Kálmán utcai gyalogos- és kerékpáros aluljáró és Püspökladány – Baross utcai közúti aluljáró. Felújítottuk az Apavári Hortobágy-csatorna vasúti hídját is. A szakaszon 109 P+R, 330 B+R, 5 K+R épült, Törökszentmiklóson és Karcagon 2–2, Fegyvernek–Örményesen és Kisújszálláson 1–1 buszmegállót alakítottunk ki. A zajcsökkentés érdekében zajvédő falak épültek közel 4 km hosszan.
Fazekas Sándor, a térség országgyűlési képviselője, a Földművelésügyi Minisztérium minisztere kiemelte: „Befejeződött a térségünkben zajló hazánk legnagyobb vasúti beruházása: a hazai vasúti közlekedés ütőere, amely kétmillió ember utazási kényelmét és igényét szolgálja ki. Példaértékű összefogással és munkával, a legmodernebb technológiával készült el szerződés szerinti határidőre a kivitelezés. A fejlesztésnek a lakosság, a helyi vállalkozások és a vasút egyaránt nyertese, hiszen biztonságosabbak lettek a vasúti átkelők és most már 21. századi vasútállomások várják az utazókat, javultak a ráhordási feltételek, ezért bízom benne, hogy egyre többen fogják igénybe fogják venni a vasúti közlekedést.”
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: „Azon dolgoztunk és dolgozunk, hogy Magyarországon megteremtődjenek a korszerű, minden igényt kielégítő, színvonalas vasúti szolgáltatás feltételei. A MÁV-csoport a különböző fejlesztések által is az utasbarát szemléletet igyekszik erősíteni. Ezt bizonyítja egyebek között az is, hogy a Szajol-Püspökladány vonalszakasz teljes körű megújításával a munka még nem ért véget, mivel a MÁV Zrt. saját beruházásában tervezi például a püspökladányi, a karcagi és a kisújszállási állomásépület felújítását.”
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette: „A Szajol-Püspökladány vonalszakaszon a vasúti pálya felújítása mellett új elektronikus biztosítóberendezés is létesült, mely munkálatok egyszerre zajlottak a pályaépítési munkálatokkal, azonban a teljes rendszer kialakítása, a püspökladányi állomási biztosítóberendezés és távvezérlő központ kialakítása még hátra van, de ez év végéig a kivitelező ezeket a berendezéseket is üzembe helyezi.”
A pályafelújítás 99.6 milliárd forint, míg a biztosító berendezési és távközlési munkák nettó 20.9 milliárd forint értékben uniós és hazai források felhasználásával valósulnak meg.