Ütemterv szerint halad a várpalotai elkerülő építése
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósul a Várpalotát elkerülő út megépítése, amivel a település mentesül a napi közel 20.000 áthaladó gépjármű zajától és a levegő szennyezésétől. A kivitelezés előrehaladásáról Kontrát Károly, a térség országgyűlési képviselője, a Belügyminisztérium államtitkára, Talabér Márta, Várpalota polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót.
A biztonságos 2×2 sávos, fizikai elválasztással kialakítandó elkerülő első ütemében az 5.9 km hosszú főpálya mellett 2.4 km egyéb országos, illetve 2.35 km szerviz utat építünk. A nádasladányi bekötőút különszintű csomóponttal csatlakozik majd az új nyomvonalhoz, amely a város felőli oldalon körforgalomban végződik. Ezt követően keresztezi a vasutat is. Az Ősi bekötőút szintén különszintben, felüljáróval csatlakozik az új nyomvonalhoz, a Dankó P. utcánál körforgalmat létesítünk. A Péti útnál másodszor keresztezi a Székesfehérvár-Boba vasúti vonalat. Két új vasúti hidat és a 3 nagyobb közúti felüljárót emelünk, melyek 80-140 m hosszúak lesznek. Az Ősi úti tervezett felüljáró környezetében és az Ősi úton összesen 334 m hosszan, Csákányhíd dűlő környezetében az önkormányzat kérésére, valamint a zártkertek védelmére 280 m hosszan zajvédő falat létesítünk.
Kontrát Károly, a térség országgyűlési képviselője, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára elmondta: „Örömmel tapasztaltam a helyszínen, hogy az elhangzott tájékoztató alapján az ütemtervnek megfelelően halad a kivitelezés. A jelenlegi állapot bizakodásra ad okot a jövőre vonatkozóan is, hogy a beruházás határidőre, 2017 év végére elkészül.”
Talabér Márta, Várpalota polgármestere kiemelte: „Az elkerülő út megépítésével élhetőbbé válik a város, hiszen jelenleg a 8. sz. főút kettészeli a településünket, nagyon sok balesetet okozva.”
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzáfűzte: „A nyomvonalon 50%-os a földmű építés készültsége. A kivitelezőnek 300.000 m3 útépítésre alkalmatlan agyagos talajt kell kicserélnie, és egy speciális cellamatracos töltésalapozást kell végeznie. Itt az Ősi útnál kialakítandó közúti felüljárónál már a hídfők és a középső támasz is áll, november hónapban a tartó beemelést is elvégzi a kivitelező.”
Az 5.9 km hosszú szakaszt az SDD Konzorcium (Dömper Kft., Subterra–Raab Kft., Pannon–Doprastav Kft.) építi, a kivitelezés 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával nettó 21.849.628.776 forint értékben valósul meg.