Biztonságosan az 53. sz. főúton az országhatárig
Az 53. sz. főút 11,5 tonnás burkolatmegerősítésével és szélesítésével biztonságosabbá vált az autósok és nehézgépjárművek közlekedése az országhatártól az 55. sz. főútig. Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: az elmúlt években országszerte közel 850 kilométeren mentek végbe hasonló beruházások. A teljes hossz több mint tizedén, 95 kilométeren elvégzett munkálatok Bács-Kiskun megye útjainak állapotát javították.
A beruházás eredményeként a 13,2 kilométeren elvégzett 11,5 tonnás burkolaterősítés és szélesítés mellett biztonságosabbá váltak a csomópontok, korszerűsítették a buszmegállókat. Tompán két szintbeni kanyarodósávos csomópontot felújítottak, új körforgalmi csomópontot létesítettek az 53. sz. főút és az 5501. j. út keresztezésében. A szakaszon 10 buszöblöt felújítottak, a buszvárókat áthelyezték, Tompán két új buszöblöt építettek.
Tasó László hozzátette: „A térség ezekben a hetekben további útfejlesztések lezárását ünnepelheti: a napokban adtuk át az 55. sz. főút felújított Baja-Tataháza szakaszát, és várhatóan még ebben a hónapban elkészül a korszerűsítés Mórahalom és a szegedi elkerülő között. A forgalmi viszonyok tehát nemcsak Szabadka felé javulnak, hanem az M5 és M6 autópályák déli szakaszai, Pécs és Szeged között is színvonalasabb lesz a közúti összeköttetés.”
Bányai Gábor, a térség országgyűlési képviselője hozzáfűzte: „Ez az út Balkán és Magyarország kapuja Szerbia felé. Az útszakasz korábbi állapotában nem a jó vendéglátó képét mutatta, mert szinte járhatatlan volt, de most felújítottuk. A fejlesztésnek köszönhetően mind a határátkelő megközelíthetősége jelentősen javult, mind a forgalom biztonsága jobb lett az úthibák megszűnésével és szélesítéssel.”
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója kiemelte: „Az átadást követően biztonságosan, szélesebb útburkolaton, korszerű csomópontokon keresztül lehet eljutni az országhatárig. A fejlesztést a Duna Aszfalt Kft. határidőre befejezte, a kivitelezés értéke nettó 3,7 milliárd forint.”
A 11,5 tonnás burkolatmegerősítés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, 85 százalék uniós és 15 százalék hazai forrás felhasználásával valósult meg.