GYORSFORGALMI ÚTON GYŐR ÉS CSORNA KÖZÖTT
Magyarország legnagyobb gyorsforgalmi beruházásának egyik jelentős mérföldköve készült el 33,3 km hosszan Győr és Csorna között. Az M85-M86 újabb szakaszainak átadásával Csorna települése biztonságosan, 110km/h sebességgel, 2x2 sávon haladva 15 perccel rövidebb idő alatt érhető el az M1-es autópályáról.
Az M85-M86 Győr-Enese-Csorna közötti szakaszainak építése több ütemben valósult meg. 2011 év végén elkészült a 7 km hosszú Enese elkerülő, majd 2015. június 16-án megnyílt a forgalom előtt az M85 Győrtől Kónyig tartó szakasza. Az M85 beruházás során 15 híd, 4 különszintű és 10 körforgalmú csomópont épült. A 12,5 km hosszú Csorna elkerülő I. ütemének kiépítésével Csorna városa tehermentesül a napi közel 2.400 tehergépjármű forgalma alól. Az elkerülő úton 17 híd, 3 különszintű és 3 körforgalmú csomópont épült.
Az M85-M86-os kétszer két sávos gyorsforgalmi út Kónytól Csornáig, illetve a Csornát elkerülő szakasz megépítésével és átadásával fellégezhet a város – mondta Áder János, Magyarország köztársasági elnöke. Hozzátette: „Egyelőre azonban csak kétharmad részben lélegezhet fel a rábaközi város, mert a munkát folytatni kell és meg kell építeni a hiányzó szakaszt Sopronig. A tízezres kisvároson naponta mintegy 16 ezer autó halad át, amelynek negyede teherautó. A város lakói fuldokoltak, szenvedtek a zajtól, mint fogalmazott, ezért elsősorban nekik fejezte ki köszönetét türelmükért.”
Gyopáros Alpár, országgyűlési képviselő hozzáfűzte: „Minden csornai és Csorna környéki ember nevében köszönettel tartozunk mindazoknak, akiknek része volt abban, hogy megvalósuljon az évtizedes álom: a csornai elkerülő út megépítése. Különös tiszteletem minden csornainak a türelméért, és a küzdelméért egyaránt. Köszönettel tartozunk Magyarország kormányának a támogatásért. Fellélegzik végre a város, és fellélegzik ezzel egyúttal a Rábaköz is.”
Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója az M85-M86 gyorsforgalmi úttá fejlesztése kapcsán kiemelte: „Győr és Szombathely közötti M85-M86 gyorsforgalmi út építésénél közel 80 km hosszan időnként párhuzamosan 6 szakaszon is folyt kivitelezés. A kivitelezés minden ütemnél szerződés szerinti határidőre elkészült, ezt a sort folytatjuk a jövő héten is, amikor megnyitjuk a forgalom előtt az M86 újabb 7,5 km-es szakaszát Szeleste és Hegyfalu között. A 2016 őszén a Hegyfalu és Csorna közötti utolsó szakasz átadásával befejeződik az M85-M86 teljes kiépítése Szombathelyig. Ezt követően már több mint 90 km hosszan 2×2 sávon, közel 40 perccel rövidebb menetidővel érhetjük el az M1-es autópályáról Szombathelyet.”
A 33,3 km hosszú gyorsforgalmi útszakasz nettó kivitelezési költsége Győr-Enese-Csorna, valamint Csorna elkerülő I. ütemével összesen 63,3 milliárd forint értékben, 85% uniós és 15% hazai fejlesztési forrás felhasználásával valósult meg.