Biztonságosan Kelebia és Tataháza között

Az 55. sz. főút felújítása Szegedtől Bajáig közel 80 km hosszan valósul meg. Ma átadtuk a szeptember végén befejeződött Kelebia–Tataháza közötti szakaszt, jövő héten pedig a Szeged és Mórahalom közötti korszerűsítés készül el. A most átadott 26,5 km-es szakaszon, a főúttal párhuzamosan 22,6 km hosszan kerékpárút is épült.

Az 55. sz. másodrendű főút a dél-alföldi és a dél-dunántúli régiók egyik fontos közúti folyosója, országhatárral közel párhuzamosan haladva Szegedet köti össze a dél-dunántúli térséggel. A szakaszon 3 új csomópont létesült Mélykút után, az 55. sz. főút és a Kelebia felé vezető út csomópontjában valamint a kisszállási bekötőúton, és 3 kanyarodósávos csomópontot korszerűsítettünk. Felújítottunk 2 szintbeli vasúti keresztezést a 150-es vasútvonalon és Mélykúton. Mélykút átkelési szakaszán gyalogos jelzőlámpát telepítettünk a biztonságos átkelés érdekében, a település előtt forgalomlassító szigetet alakítottunk ki, Mélykút után új csomópontot építettünk ki, valamint felújítottuk a vasúti keresztezést is. A tömegközlekedési megállóhelyeket átépítettük.

Bányai Gábor, a térség országgyűlési képviselője elmondta: „Hihetetlen dolog ez az életünkben, hogy az egyik legforgalmasabb Bács-Kiskun megyei útnak a felújítására sor kerülhetett, hisz mindenki, aki az út mentén él, legyen polgármester, legyen vállalkozó vagy legyen választópolgár a legfontosabb infrastruktúra fejlesztésként mindenki az 55. sz. főút felújítását kérte tőlünk 2006 előtt és után is. Sok akadály és sok nehézség után végre örömmel fogadtuk, hogy a mai naphoz elérkeztünk. Nagyon nagy dolog Bács-Kiskun és Felső-Bácska térségének, hogy biztonságosan tudunk eljutni Bajától Szegedig illetve Szegedtől Békéscsabáig.”

Kovács Tamás, Mélykút polgármestere hozzátette: „Örülünk neki, hogy ilyen nagy fejlesztés részesei lehettünk. Külön öröm, hogy a szakaszon új nyomvonalon kerékpárút épült, így már nemcsak az autósok, hanem a kerékpárosok is biztonságosan közlekedhetnek.”

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója a főbb műszaki paraméterek ismertetése mellett kiemelte: „A 11,5 tonnás burkolaterősítés mellett a külterületi részeken 28 km hosszan új nyomvonalon kerékpárutat építettünk, Kisszálláson a kerékpárúton új vasúti keresztezés építésénél biztonságos fénysorompós átkelést alakítottunk ki. Az 55. sz. főút korszerűsítést követően Bajától Mórahalomig a külterületi szakaszokon külön nyomvonalon, biztonságosan lehet kerékpározni. Kelebia-Tataháza között a kivitelezést a Duna Aszfalt Kft. nettó 10.997.975.373 forint értékben végezte, uniós és hazai források felhasználásával.”

Június végén a mórahalmi elkerülő utat forgalomba helyezésével, a Kelebia-Tataháza, majd a Tataháza-Baja és a Szeged-Mórahalom közötti korszerűsített szakaszok átadásával 78 km hosszan biztonságosan, szélesebb burkolaton lehet közlekedni az 55.sz.főúton. A Mórahalom elkerülő út megépítésével és június 30-i átadásával a forgalomnak az 55. sz. főút közel 60 km-en átkelési szakasz mentessé vált.

2015. szeptember