Ütemterv szerint halad a zalalövői elkerülő út építése
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában 2014 év elején kezdődött a zalalövői elkerülő út építése. Zalalövőt a 86. sz. főút teljesen keresztül vágja. A településen naponta átlagosan 5363 db egységjármű halad át, melynek 60%-a nehézgépjármű. A 10,7 km hosszan új nyomvonalon épülő út tehermentesíti a várost a nagyarányú zaj- és légszennyezéstől, valamint lecsökkenti a jelenlegi jelentős torlódásokat.
A teherforgalom miatt és a központban található Zalaegerszeg – Hodos vasútvonal szintbeli keresztezésének napi többszöri lezárása, jelentősen megnehezíti a város életét. A 86. sz. főút ezen nagy forgalmú része, nemcsak rossz burkolati állapotú, hanem rossz vonalvezetésű is, hiszen Irsapusztától Zalalövőig szerpentines szakaszon lehet közlekedni.
A fejlesztés során 2,56 km-en a meglévő nyomvonalon 11,5 tonnás burkolat megerősítést végzünk, a települést keletről a 2×1 sávos 10,71 km hosszan új nyomvonalon megépülő út fogja tehermentesíteni. A nyomvonalon két jelentős méretű műtárgy épül: egy 600 m hosszú a Zala folyó, Zalaegerszeg – Hodos vasútvonal, illetve 7411 j. összekötő út keresztezése felett. A híd nyolc nyílású, folytatólagos, többtámaszú felsőpályás acél gerenda híd, ortotróp acél pályalemezzel. A másik, egy 160 m hosszú felüljáró lesz a Zalalövő – Körmend vasútvonal és Zalapatakai patak keresztezésében. Ez egy kétnyílású, folytatólagos, többtámaszú felsőpályás acél gerenda híd lesz, szintén ortotróp acél pályalemezzel. A Keresztúri patak felett egy kisebb felüljárót létesítünk. A szakaszon 3 db szintbeni és 1 db különszintű (86. sz. főút és a 7411. j. összekötő út csomópontja) csomópontot alakítunk ki.
A zalalövői kivitelezés során 2,56 km hosszan 11,5 tonnás burkolaterősítést végzünk, itt jelenleg CKT beépítés van folyamatban. Az elkerülő út új nyomvonalán a Zala folyótól, illetve a 7411-es j. úttól délre földmunkák és töltésépítés folyik, északra pedig az aszfalt kötőréteg beépítését végzi a vállalkozó a végszelvényig. A 600 m hosszú híd esetében az alépítmények, pillérek elkészültek, a felszerkezetet a helyszínen kialakított szerelőtérben hegesztik össze és betolásos technológiával teszik a helyére az acélszerkezetet. A kivitelezési munkát a forgalom folyamatos biztosítása mellett kell végeznie vállalkozónak, mely részben az építés alatt a forgalom sebességi korlátozását, részben félpályás jelzőlámpás forgalomirányítást jelent.
Vigh László a térség országgyűlési képviselője elmondta: „A város régi kérése volt, hogy a nagyon nagy teherforgalmat vezessük el a település mellett, hiszen minden nap óriási közlekedési káoszt okoz a nagy kamionforgalom, hatalmas zajjal és porral jár. A vasúti és a közúti közlekedés szintbeni keresztezésénél a vasúti szerelvények érkezésekor jelentős torlódások alakulnak ki, ezért üdvözöljük azt a lehetőséget, hogy a Kormány pénzügyi forrást biztosított az elkerülő út megépítéséhez.”
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette: „A 86. sz. főút fejlesztése kiemelt prioritást jelent, 2012 óta közel 40 km hosszan újítottuk fel az utat, Rédics-Göntérháza, Egyházasrádóc-Körmend, illetve a múlt héten átadott 11,5 tonnás burkolaterősítés Körmend-megyehatár közötti szakaszokon. A korszerűsítés az ősszel elkészülő nádasdi, majd a 2016 őszére befejeződő zalalövői elkerülő utak megépítésével válik teljessé. A kivitelezést a KÖZGÉP Zrt. végzi, nettó 13.759.336.130 forint értékben. A projekt 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósul meg.”