Ősz elejére elkészül a Győr keleti elkerülő első szakasza
A 813. sz. főút Győrt keletről elkerülő szakasza új nyomvonalon, 2x1 sávval épül, első ütemben 4,4 kilométeren, az M1 autópálya és a Vonal út között. A kivitelezés előrehaladásáról sajtótájékoztató keretében számolt be Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, országgyűlési képviselő, Simon Róbert Balázs, a megyei fejlesztések miniszteri biztosa, országgyűlési képviselő, Borkai Zsolt, a város polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója 2015. július 1-jén, Győrben.
A három építési ütemben megvalósuló, összesen 13,4 km hosszú győri keleti elkerülő út az M1 autópályát fogja összekötni a 14. sz. főúttal. Megépítésével lehetőség nyílik a város központjának és útjainak tehermentesítésére. A jelenleg kivitelezés alatt álló első ütem a Győr mellett tervezett logisztikai park, mint munkahelyteremtő beruházás és az M1 autópálya, valamint a megyeszékhely keleti iparterülete között teremt közvetlen kapcsolatot. A szakaszon átépítik, biztonságossá teszik az M1 autópálya győrszentiváni csomópontját, egy-egy új körforgalmat építenek a Tatai és a Tibormajori úton. A Hegyeshalmi vasút és a Váci Mihály út felett egy-egy felüljárót létesítenek. A Vonal út és a Tibormajori út között kerékpárút, a Győrszentiváni főcsatorna és a Vonal út között zajárnyékoló fal épül.
Borkai Zsolt, Győr polgármestere kiemelte: „Az önkormányzat igyekszik vonzó gazdasági környezetet teremteni a vállalkozások számára, hiszen a dinamikus gazdaság nemcsak munkahelyeket teremt a győrieknek, hanem motorja a városi fejlesztéseknek is. Köszönet illeti a Magyar Államot, aki jó partner ebben a törekvésben. A mostani beruházás olyan infrastrukturális fejlesztést jelent a városnak, amely egyszerre segíti a gazdasági kapcsolatok további erősítését, a győriek jobb közlekedését, a városi úthálózat tehermentesítésével pedig Győr még élhetőbbé tételét, a teljes beruházás első üteme fontos mérföldkő ezen az úton.”
Kara Ákos, győri országgyűlési képviselő, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára elmondta: „A most folyó beruházás Győr jövője szempontjából a legfontosabb városi útépítés. A munkahelyek megőrzése és új munkahelyek létrehozása szempontjából rendkívül nagy a jelentősége ennek a fejlesztésnek. Az útépítés tehermentesíti a városon belüli közlekedést és segíti a vidéki településen élők bejárását is.”
Simon Róbert Balázs, Győr és az Alsó-szigetközi települések országgyűlési képviselőjeként az elkerülő út megépítését rendkívül fontosnak tartja a térség további gazdasági fejlődése és a tranzitforgalom megfelelő átvezetése miatt. Hangsúlyozta, hogy az elkerülő út következő ütemeinek tervezése és engedélyezése folyamatban van, így 2017 év végére teljes hosszban megépülhet a Győrt keleti irányból elkerülő főút, egy új Mosoni-Duna híddal. A megyei fejlesztések miniszteri biztosa hozzátette, hogy a több mint 13 kilométer hosszban megépülő főút, a rendszerváltoztatás óta az egyik legnagyobb állami útépítési beruházás lesz a kisalföldi megyeszékhelyen és környezetében.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója hozzáfűzte: „A felüljárók szerkezetkész állapotban vannak, itt a burkolatépítési és a befejező munkák vannak hátra. A nyomvonal egyes részein még folyik a földmunka építése, de jelentős szakaszokon már az aszfalt pályaszerkezetet is megépítettük. A Tatai út új nyomvonalát pedig már ideiglenes forgalomterelés mellett használhatják a közlekedők. Az elkerülő utat átlagosan közel 9000 jármű fogja használni, amely már nem fogja terhelni a környező úthálózatot, így a Széchenyi hídon is könnyebb lesz az átjutás.”
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában 85 százalék uniós és 15 százalék hazai forrás felhasználásával megvalósuló fejlesztést az S-K 813. Konzorcium végzi, a kivitelezés nettó értéke 4,66 milliárd forint.