Korszerű, biztonságos úton haladhatnak az autósok Vasvár és Körmend között

Elkészült a 8. sz. főút 11,5 tonnás burkolaterősítése Vasvár és Körmend között. A 12,4 kilométer hosszban felújított útszakaszon biztonságosabban közlekedhetnek az autósok.  

A 8. sz. főút a TEN-T európai közlekedési hálózat része. Az útszakasznak kiemelt jelentőségű regionális szinten is, hiszen fontos innovációs tengelyt köt össze a Székesfehérvár – Várpalota – Veszprém – Körmend – Ausztria vonalon. A főútnak meghatározó szerepe van a Balatonra irányuló turisztikai forgalom biztonságos lebonyolításában is. Az útszakaszon naponta 5300 egységjármű közlekedik, melynek 40 százaléka nehézgépjármű.

A beruházás tavaly tavasszal kezdődött és határidőre befejeződött. A 11,5 tonnás burkolaterősítés során felújították a Rába-folyó feletti hidat és a Mukucs patak feletti felüljárót, korszerűsítették a molnaszecsődi és a magyarszecsődi bekötő utak csomópontjait. Rábahídvégen, Egyházashollóson, Molnaszecsődön és Magyarszecsődön a települések mindkét végén forgalomcsillapító szigeteket építettek, közvilágítást és sebességmérőket telepítettek. A buszmegállókat korszerűsítették, buszöblöket alakítottak ki biztonságossá téve a le- és felszállást.

V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára kiemelte: „A 11,5 tonnás terhelést szolgáló burkolatmegerősítés, a települések bevezető szakaszainál kialakított forgalomcsillapító szigetek, az új autóbuszöblök és a kiépített közvilágítás mind a közlekedők bizonságát szolgálja. Hozzátette, hogy a 8-as főút használata így nemcsak biztonságosabb, de kényelmesebb és hatékonyabb is lett.
Az államtitkár és egyben a térség országgyűlési képviselője kifejtette: a főút már 70-80 évvel ezelőtt Magyarország legjelentősebb betonútjának alapja volt, aminek alapszerkezete még ma is használatos. Az út mai jelentőségét pedig az is mutatja, hogy a Balaton megközelítése szempontjából turisztikai, a Szentgotthárdtól Székesfehérvárig tartó szállítási útvonalat illetően pedig gazdasági szerepe is kiemelkedő.”

Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója hozzátette: „A beruházás során 105.000 m2-es területen erősítették meg 11,5 tonnás tengelyterhelésre az aszfaltburkolatot. A vállalkozó 31.000 m3 töltésanyagot, 24.700 m3 védőréteget és 51.360 tonna aszfaltot épített be. Rábahídvég és Egyházashollós között az északi oldalon 200 méter hosszan hófogó sávot építettek ki 15 ezer fagyal ültetésével. A kivitelezést a SWIETELSKY Magyarország Kft. végezte nettó 4 milliárd forint értékben 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával.”