Határidőre elkészült az ürömi körforgalom
A jelzőlámpás csomópont helyett folyamatos forgalmat biztosító körforgalmú csomópontot alakítottunk ki. Az ürömi körforgalom megépítésével a főváros környéki autós közlekedés több évtizede fennálló problémáját oldottuk meg– mondta ünnepi beszédében dr. Becsey Zsolt, az NFM közlekedésért felelős államtitkára.
A 10. számú főút fejlesztésének első ütemében elkészült az ürömi körforgalom, amely megteremti a Bécsi út, az Ürömi út, az új nyomvonalú 10. sz. főút és távlatban az M0 autópálya felé vezető 10. sz. főút kapcsolatát. A közel 60 méter átmérőjű körforgalom 10 hónap alatt épült meg a közlekedés folyamatos fenntartása mellett.
A fejlesztés során a körforgalom alatt egy a kivitelezések során ilyen méretben ritkán előforduló 85 m hosszú, 2,5 x 4,5 m keresztmetszetű hullámosított acélcsővön keresztül vezettük át a Borosjenői patakot. A beruházás során 14.000 m3 földet hordtak be és 1.180 m3 aszfaltot terítettek le. A körforgalomnál közvilágítást építettünk ki, valamint a Magyar Közút Nzrt. hálózatába bekötött térfigyelő kamerarendszert is létesítettünk.
A körforgalom építésével párhuzamosan folyik a kivitelezés a 10. sz. főút bevezető szakaszán, melynek célja a Bécsi úti szintbeni vasúti átjáró kiváltása. Ezzel a fejlesztéssel valósul meg a külterületi szakaszon a Külső-Bécsi út tehermentesítése 2 km hosszan az ürömi körforgalomtól kiindulva. Az új nyomvonal átível a vasút és az Aranyhegyi patak felett, majd a jelenlegi vasúti átjárótól délre köt vissza a Bécsi útba. A biztonságos közlekedést segítve az új szakasz alatt kerékpáros és gyalogos aluljáró épül az Ürömi megállóhely északi oldalán, a Solymár köz vonalában. A beruházás belterületi részén a Kocsis Sándor utca és a Pomázi út között az Aranyvölgy utcát 2×1 forgalmi sávot szélesítjük, külön gyalogos járdával és kerékpárúttal. A korszerűsítés harmadik része a Pomázi úti felüljáró csatlakozó útjainak megépítése. Az új 10. sz. főút Üröm megállóhely mellett felüljárón keresztezi majd a Budapest–Esztergom vasútvonalat. A felüljáróknak köszönhetően a szintbeni kereszteződésből eredő balesetveszély megszűnik. Az óbudai közlekedést modernizáló projektnek köszönhetően megszűnik a 10. sz. főút, Külső-Bécsi úti szakaszát terhelő átmenő forgalom, a gyalogos, kerékpáros közlekedés pedig biztonságosabb lesz.
dr. Becsey Zsolt, az az NFM közlekedésért felelős államtitkára elmondta: „A körforgalom megépítésével a Budapest-környéki közlekedés egy régóta fennálló problémájára sikerült megnyugtató megoldást találni. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából létrejött beruházásnak köszönhetően javul a közlekedésbiztonság, csökken a torlódás, a környék élhetőbbé, könnyebben megközelíthetővé, korszerűbbé válik. A felújítás összességében az erre közlekedő és az itt élő emberek életminőségét javítja.”
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette: „Az óbudai közlekedést modernizáló projektnek köszönhetően megszűnik a 10. sz. főút Külső-Bécsi úti szakaszát terhelő átmenő forgalom, a gyalogos, kerékpáros közlekedés pedig biztonságosabb lesz. A Budapest – Piliscsaba – Esztergom vasútvonal rekonstrukciójának keretében kiépített ürömi körforgalmú csomópont kivitelezése nettó 700 millió forint értékben valósult meg 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával. A beruházást a Strabag Kft. végezte.”