Ma délután 15.00 órától már használhatják a közlekedők a Pánthy Endre úti új közúti és gyalogos aluljárót
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megújul Magyarország legnagyobb közforgalmú vasútszakasza, a közel 70 km hosszú Szajol-Püspökladány vasúti vonal komplex felújítása részeként átépült Törökszentmiklós vasútállomása, az állomási előtér, valamint elkészült az új közúti és gyalogos aluljáró is.
A 266 m hosszú, 2×1 sávos kialakítású közúti aluljáróban, elkülönítetten a főúttól közös gyalogos- és kerékpárút épült. Az aluljáró felett 3 vasúti vágányt átvezető vasúti híd, valamint a Polgár Gellért utcát átvezető közúti híd helyezkedik el. A szerkezetbe összesen 16.000 m3 beton, az aluljáróba 300 m3, a csatlakozó utakba 800 m3 aszfalt került beépítésre. A kivitelezést végző vállalkozó a helyi és hatósági igényeknek megfelelően helyezte el az aluljáró használatát segítő táblákat és tükröket, a korlátok kialakításánál figyelembe vette a forgalomba helyezési eljáráson elhangzott önkormányzati kéréseket.
2013-ban átépült Törökszentmiklós vasútállomás teljes vágányhálózata, energiaellátó rendszere és az állomás épülete. Az állomáson új magasperonok épültek, amiket liftekkel ellátott, akadálymentesített peronaluljárón keresztül közelíthetnek meg az utasok. 2014 év elején elkészült az állomási előtér, ahol 22 P+R parkolót és 40 B+R tárolót alakítottunk ki. A helyi és helyközi buszoknak új buszfordulót építettünk ki és a hozzá kapcsolódó utakat is szilárd burkolattal láttuk el, továbbá átépültek a szintbeni közúti-vasúti keresztezések is.
Boldog István, a térség országgyűlési képviselője a helyszínen elmondta: „A Pánthy Endre úti közúti és gyalogos aluljáró átadásával a Tényői út, a Pánthy Endre út és a Polgár Gellért utca teljes közúti, kerékpáros és gyalogos forgalma biztonságosabbá válik, akadály- és várakozás mentes lesz, valamint függetlenedik a vasúti forgalomtól.”
A vasúti felújítást követően a korszerűsített pályán, valamint az új biztosítóberendezések telepítése révén a teljes pályaszakasz alkalmas lesz a 160 kilométer/órás sebességű közlekedésre és a 225 kN tengelyterhelésű szerelvények közlekedtetésére is. A fejlesztés 85% uniós és 15% hazai forrás segítségével valósult meg.