Győr és Kóny között már az autósoké az új M85 gyorsforgalmi út

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában épül meg az M85 Győr-Enese és Enese-Csorna közötti szakasza. Magyarország legújabb biztonságos, 2x2 sávos gyorsforgalmi útján haladva 10 perccel csökken a menetidő Győr-Kóny között – mondta el Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter 2015. június 16-án, az ünnepélyes átadáson.

A 6,8 km hosszú Győr-Enese gyorsforgalmi út új nyomvonalon épült ki. A szakaszon három felüljáró és egy aluljáró létesült. A beruházás során a meglévő M1 autópálya – 85. sz. főút forgalmi csomópont körforgalmi csomóponttá épült át. Innen indul ki az új M85 autóút, amely a 85. sz. főúttal párhuzamosan halad nyugati irányba. Az út vége a 2011 decemberében átadott, 7 km hosszú Enese elkerülő szakasz csatlakozik. A 85. sz. főút három szakaszon, összesen 2,7 km hosszban átépült. Az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági területek megközelítésére párhuzamos földutakat alakítottak ki.

Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter kiemelte: „Az M85 és M86 további fejlesztéseivel 2016 őszére Győrtől és az M1-es autópályától Szombathelyig, 2018 tavaszára Sopronon át az országhatárig épül ki a gyorsforgalmi összeköttetés.” A tárcavezető emlékeztetett: „A 70 milliárd forintos országos program idén közel 15 kilométeren tesz lehetővé útfelújításokat Győr-Moson-Sopron megyében, összesen 8 főúti szakaszon.”

 

Gyopáros Alpár,  országgyűlési képviselő elmondta: „A Rábaköz életében a rendszerváltás óta a legfontosabb beruházást avatjuk. Ez a 16 kilométer lehet, hogy sokaknak kevés, de Csornának és a Rábaköz falvainak az egyedüli kapaszkodó arra, hogy helyben tartsa az itt született fiatalokat, és hogy esélye legyen arra, hogy komolyabb ipari vagy szolgáltatói beruházás telepedjen a térségbe.”

 

Simon Róbert Balázs, miniszteri biztos, országgyűlési képviselő hozzátette: „Az elmúlt években a 85. sz. főúton sajnálatos módon nagyon sok baleset történt az út túlterheltsége miatt. Bízom abban, hogy az M85 gyorsforgalmi út átadása után drasztikusan csökken a balesetek száma a nevezett szakaszon.”

Kara Ákos, országgyűlési képviselő hozzáfűzte: „Győr és térsége számára a gazdaság további erősödését és a munkahelyek megőrzését szolgálja a mai napon átadott fejlesztés. A beruházással jelentős kormányzati forrás érkezett megyénkbe. A Kormány betartotta, amit ígért, így határidőre elkészült az útszakasz.”

 

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója beszámolt a beruházás műszaki paramétereiről: „A kivitelezés Győr-Enese között mintegy 700 nap alatt, határidőre elkészült. Az Enese-Csorna szakasz építése határidő előtt Enese-Kóny között befejeződött. E 2,3 km hosszú útnak a kiépítésére azért volt szükség, mert így lehet az Enese elkerülő út forgalmát biztonságosan leterelni a 85. sz. főútra. A további 4,7 km hosszú szakaszon már csak a befejező munkálatok vannak hátra. Az M85-M86 Csorna elkerülő út átadása szeptember elejére várható.” 

A beruházás 85 százalék uniós és 15 százalék hazai fejlesztési forrás felhasználásával valósul meg. A kivitelezést a CC M85 I. Konzorcium (Colas Út és Colas Hungária) végezte nettó mintegy 11,5 milliárd forint értékben.