ÜTEMTERV SZERINT HALAD A SZÉKESFEHÉRVÁRI NYUGATI ELKERÜLŐ ÉPÍTÉSE

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában épül a 7 km hosszú székesfehérvári nyugati elkerülő út. A fejlesztés tavaly év elején indult, 85%-os uniós és 15% hazai forrás felhasználásával. A kivitelezés előrehaladásáról dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, Vargha Tamás és Törő Gábor, a térség országgyűlési képviselői, Szigli István, önkormányzati képviselő és Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót.

Az elkerülő út az M7-es autópálya 8. és 63. számú utak csomópontjánál kezdődik. A nyomvonal érinti a Gaja patak, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Fekete-hegyi árkot. Csór község területére az Iszkaszentgyörgyi árkot keresztezve jut el, a 8. sz. főúthoz. A szakaszon hét hidat és 2 különszintű csomópontot építünk: az egyik elválási csomópontként a már megépült 8. sz. és a 7 sz. főút közös szakaszán az Aszalvölgyi árok közelében, a másik csatlakozva a 8. sz. főút Csór települést elkerülő szakaszához.

Dr. Cser-Palkovics András elmondta: „Székesfehérvár és a környező települések életében is meghatározó ez a nagyberuházás. Az elmúlt években – a térség országgyűlési képviselőivel közösen – sokat küzdöttünk azért, hogy a korábbi ütemek után ez a befejező szakasz is mielőbb megépülhessen, hiszen így válik igazi elkerülővé az M7-es autópályát, valamint a 63-as és a 8-as számú főutakat összekötő út. Köszönjük a kormányzati és uniós támogatást, amelynek köszönhetően ez a fejlesztés megvalósul. Látványos szakaszába érkezett a kivitelezés, amelynek idejére minden közlekedő türelmét kérjük. Jövő nyárra fejeződnek be a munkálatok, amikortól már nemcsak a város belső útjai, hanem Feketehegy-Szárazrét is mentesül a jelentős átmenő forgalomtól.”

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette: „A főpályán a talajcsere, a töltésalapozás, a töltésépítés befejeződött. Május elején elindult a CKT beépítése is, az aszfaltozás május végétől várható. A műtárgyak cölöpözése és a hídfők betonozása elkészült, a gerendabeemelés hat hídnál befejeződött, a Gaja-patak hídjánál pedig nyár elején megtörténik. Az Aszalvölgyi árok térségében épül az új csomóponti ág, amire várhatóan június végén átterelik a forgalmat. Jelenleg félpályás forgalomterelés van érvényben. A 4. sz. különszintű csomópont földműépítése a befejező stádiumban van. A CKT beépítés itt várhatóan júniusban elkezdődik, jövő évben készül el a marás és a kopóréteg beépítése.”

A beruházást követően 2016 nyarától nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Feketehegyet, hanem egyúttal a városrész mentesül az áthaladó teherforgalomtól. A 8. sz. és a 7. sz. főút találkozásánál a feketehegyi körforgalomnál megszűnnek majd a főleg nyári időszakra jellemző dugók, a zajterhelés a környéken pedig jelentősen mérséklődik. A fejlesztést a SWIETELSKY Magyarország Kft. és az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. végzi, nettó 14.582.307.776 forint értékben.