VÁGÁNYZÁR LESZ SZÉKESFEHÉRVÁR ÉS PÉTFÜRDŐ KÖZÖTT A VÁRPALOTA ELKERÜLŐ ÉPÍTÉSE MIATT

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában tavaly megkezdődött a Várpalotát tehermentesítő elkerülő út építése. A végleges nyomvonal a város déli oldalán halad, így kétszer is külön szintben keresztezi a Székesfehérvár – Szombathely, 20. sz. vasútvonalat Várpalota állomás térségében.

A közúti aluljárók építéséhez a vasúti vágányokat és a felsővezetékeket ideiglenesen át kell helyezni, ezt a folyamatot a vállalkozó csak teljes vágányzár mellett és feszültségmentes állapotban tudja elvégezni. A két szakaszon – egyenként 750 és 550 méter hosszan – a kivitelező az ideiglenes vasúti nyomvonalat április 17. 22.00 óra és április 23. 5.00 óra között alakítja ki.

A vonatok pótlását a MÁV-START Zrt. autóbuszokkal oldja meg Székesfehérvár és Pétfürdő állomások között, az ötnapos vágányzár ideje alatt. A pénteki (04.17.) és a csütörtöki (04.23.) vasúti közlekedést a vágányzár nem befolyásolja. Az érkező/induló vonatpótló autóbuszok megállóhelye Székesfehérvár, Várpalota és Pétfürdő állomásokon a felvételi épületek előtt, az erre a célra kialakított területen lesz biztosítva.

A Budapest Déli – Szombathely viszonylatú személyvonatok menetrendje Budapest Déli – Székesfehérvár állomások között, a hosszabb közúti menetidő és a hosszabb székesfehérvári átszállási idő miatt kis mértékben változni fog. A változásokról és a vonatpótló buszok menetrendjéről bővebb információ a MÁV hirdetményében található:

http://static.mav.hu/sites/default/files/upload/line-lock/20_04-18_22_szekesfehervar_-_petfurdo.pdf  

A biztonságos 2×2 sávos, fizikai elválasztással kialakítandó elkerülő első ütemében a főpálya mellett 2,4 km egyéb országos, illetve 2,35 km szerviz utat építünk. A nádasdladányi bekötőút különszintű csomóponttal csatlakozik az új nyomvonalhoz, amely a város felőli oldalon körforgalomban végződik. Az ősi bekötőút szintén külön szintben, felüljáróval csatlakozik az új nyomvonalhoz és a Dankó Pista utcánál körforgalmat létesítünk. Két új vasúti hidat és 3 nagyobb közúti felüljárót emelünk. Az Ősi úti tervezett felüljáró környezetében és az Ősi úton összesen 334 m hosszan, Csákányhíd dűlő környezetében, valamint a zártkertek védelmére 280 m hosszan, zajvédő falat létesítünk.

A jelenleg épülő 5,9 km hosszú szakasz a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. fejlesztésében, az SDD Konzorcium (Dömper Kft., Subterra–Raab Kft., Pannon–Doprastav Kft.) kivitelezésben 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával, 21,85 milliárd forintból valósul meg.

A szakasz második ütemének, a 8. sz. főúti visszacsatlakozásnak, a kiviteli tervei ez év közepére készülhetnek el. A két ütem építése egyszerre fog befejeződni, így a közlekedők az elkerülőt 2017 év végén már használhatják. Ezáltal Várpalota mentesülni fog a zaj és a közlekedés okozta problémáktól és megszűnik a város két részre osztottsága, egy átlagos napon az átmenő forgalom közel 20 000 gépjármű. 

A beruházással kapcsolatos további információért kövesse a www.facebook.com/nifzrt oldalt.