Megszűnnek a torlódásokat okozó szintbeni keresztezések a Budapest-Esztergom vasútvonalon

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a közlekedés gyorsabbá és biztonságosabbá tétele érdekében különszintű átjárók épülnek Pilisvörösváron, Solymáron, Üröm megállóhely közelében és a Pomázi úton. Az ürömi körforgalom nyári átadása után a 10. sz. főúton a közlekedés gördülékenyebb lesz, a torlódások várhatóan csökkennek majd. A munkálatok részleteiről Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője számolt be 2015. április 8-án. 

Pilisvörösváron várhatóan csütörtök hajnalban átadják az új aluljárót. Az autósok mellett a gyalogosok és kerékpárosok is a részben ideiglenes nyomvonalú aluljárót használva tudnak átkelni a vasút egyik oldaláról a másikra. A vasúti forgalom megindulását követően Solymáron lezárják a Vasút utcai patkó alakú átjárót a vasútállomás mellett, ahol mindkét oldalon P+R parkolókat építenek. A szintbeni átjáró helyett a bevásárlóközponti körforgalomból induló úton lesz elérhető a település. A Bécsi és Pomázi úti szintbeni átjárók lezárása várhatóan 2015 telén valósulhat meg, ha már megtörtént a 10. sz. főút új nyomvonalon való kiépítése és az Aranyvölgy utca kiszélesítése.

Az ürömi körforgalom dél-nyugati ága teremti meg a kapcsolatot az új, közel 2 km hosszú szakasz és a meglévő 10. sz. főút között. Az új nyomvonalon felüljáró fog átívelni a kétvágányú vasútvonal és az Aranyhegyi patak felett, a Bécsi útba pedig a jelenlegi szintbeni átjárótól délre fog becsatlakozni. A 10. sz. főút Üröm és az átjáró közötti része az Aranyvölgy utcában folytatódik majd.

Becsey Zsolt közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „Az ürömi kereszteződés hosszú évek óta az egyik neuralgikus pontja a főváros környéki autóközlekedésnek. A Budapest-Esztergom vasútvonal felújítása nagyon fontos szakaszához érkezett azzal, hogy a körforgalom megépítésével már júliusban megszűnhet itt az állandó torlódás. A tervek szerint a vonatok is megindulnak a nyáron, így a következő tanévben a pótlóbuszok nem terhelik tovább az amúgy is sűrű forgalmú 10-es utat.  Az év végére a Pilisvörösvártól Budapestig tartó szakaszon a szintbeli keresztezések kiváltásával lehetővé válik, hogy nemcsak az autóforgalom lehet kedvezőbb, hanem csúcsidőben a vonatok is sűrűbben járhatnak. Az átfogó rekonstrukció a villamosítással zárul le, amelynek eredményeként az esztergomi szakaszon is megjelenhetnek a népszerű elővárosi motorvonatok.”    

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette: „Az ürömi körforgalom és a Bécsi úti átjáró kiváltásának munkálatai ütemterv szerint haladnak. Szerda hajnalban megnyitottuk a körforgalom 10. sz. főúton kívüli részét. Az átterelést követően a mostani csomópontban elkezdjük kialakítani a közel 60 méter átmérőjű körforgalom keleti oldalát. A körforgalom építésével párhuzamosan folyik a kivitelezés a 10. sz. főút bevezető szakaszán, a vállalkozó a humuszleszedés nagy részével elkészült, jelenleg a töltésalapozást végzi. Az Aranyvölgy utcában a szélesítéshez szükséges közműépítési munkák múlt héten elkezdődtek. ”

A beruházások a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. fejlesztésében 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósulnak meg.

A beruházással kapcsolatos további információért kövesse a www.facebook.com/nifzrt oldalt.