FORGALOMKORLÁTOZÁS A KIVITELEZÉS ALATT LÉVŐ M0 AUTÓÚT M1-M7 KÖZÖTTI SZAKASZÁN

Folytatódik és egyúttal látványosabb szakaszához ér a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló, az M0-s autóút M1-es és M7-es autópálya közötti, törökbálinti szakaszának építési munkái. A légvezetéki munkálatok miatt 2015. március 16-án 22.00 órától, március 17-én 15.00 óráig forgalomkorlátozásra kell számítani az M0, M7 csomópont Dulácska völgyhíd utáni szakaszán a törökbálinti csomópont irányába. A forgalomkorlátozás rendőri irányítás mellett zajlik, mind a jobb, mind a bal oldali sávokon. A kivitelezési munkálatok miatt megközelítőleg 4x15 percre a teljes forgalmat lezárják.

2015. március 18-tól az M1-M0 elválási csomópontban az M0 bal pályájának forgalma az M1 felé (Győr felé és M1 Budapest centrum felé) ideiglenes terelőúton bonyolódik majd. A terelés 30 km/h-s sebességkorlátozás egyidejű bevezetését jelenti 200 m hosszon, a megelőző M0 szakaszon 60 km/h-s sebességkorlátozás és útszűkület mellett várhatóan 4 hónapon keresztül folyamatosan.

2015. március 20-át követően, a kivitelező lezárja a törökbálinti csomópont (Auchan csomópont) M1 felé vezető felhajtó ágát. A lehajtó ág lezárása április végén várható. Az áruház valamint Törökbálint továbbra is megközelíthető az M0-ról lehajtók számára.

A terelő utakat és az ideiglenes csomóponti ág megközelítését sárga színű terelőtáblák jelzik majd.

Kérjük, az érintett szakaszokon közlekedőket, hogy figyeljék ezeket az ideiglenes jelzéseket, ne megszokásból vezessenek.

Az M0 déli szektorának bővítése az elmúlt évek legnagyobb horderejű közúti beruházása. Az M0 déli szakasza Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, a régió második legforgalmasabb autóútján irányonként és forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta. Áteresztőképességének növelése a rendszeres torlódások, gyakori balesetek miatt régóta időszerű volt. A bővítés célja, hogy gyorsabbá, biztonságosabbá váljon a közlekedés, és a forgalmi akadályok miatti vagy balesetek bekövetkeztekor kialakuló torlódások megelőzhetők legyenek.

Az M0, M7-M1 közötti 2,7 km hosszú szakaszán a meglévő 2×2 sávos autóút forgalmának folyamatos fenntartása mellett, a bal pálya kiépítésével 2×3 sávot és egy leálló sávot alakítunk ki. A fejlesztés eredményeként 2015 őszétől az M3-as irányába 3 forgalmi sáv+leálló sávot, illetve Győr irányba szintén 3 forgalmi+leállósávot használhatnak az autósok.

Az M1-M7 közötti fejlesztés 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósul meg, a BETONÚTÉPÍTŐ Zrt. kivitelezésében, nettó 6.074.631.044 forint értékben.