ÚJ ÁLLOMÁSI ELŐTERET KAP TÖRÖKSZENTMIKLÓS

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megújul Magyarország legnagyobb közforgalmú vasútszakasza, a közel 70 km hosszú Szajol-Püspökladány vasúti vonal komplex felújítása részeként átépült Törökszentmiklós vasútállomása, az állomási előtér és hamarosan elkészül az új közúti aluljáró is. A munkálatokról és a kivitelezésről Dr. Juhász Enikő, Törökszentmiklós polgármestere, Boldog István, országgyűlési képviselő és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót.

A felújítást követően a korszerűsített pályán, valamint az új biztosítóberendezések telepítése révén a teljes pályaszakasz alkalmas lesz az óránként 160 kilométer/órás sebességű közlekedésre és a 225 kN tengelyterhelésű szerelvények közlekedtetésére is. Minden állomáson új perontetővel ellátott peronokat kapott, melyeknek a megközelíthetőségét az esélyegyenlőség szem előtt tartása mellett alakítottuk ki, peronaluljáró, illetve liftek segítségével. Több településen rosszul belátható, nagy forgalmú szintbeni vasúti kereszteződés helyett közúti aluljárót létesítünk a biztonságos és zavartalan közlekedés érdekében.

2013-ban átépült Törökszentmiklós vasútállomás teljes vágányhálózata, energiaellátó rendszere és az állomás épülete, melyek sikeres műszaki átadása tavaly év végén megtörtént. Emellett az állomáson új magasperonokat építettek ki, amiket liftekkel ellátott, akadálymentesített peronaluljárón keresztül közelíthetnek meg az utasok.

Dr. Juhász Enikő, Törökszentmiklós polgármester asszonya elmondta: „Mostantól elmondhatjuk, hogy Törökszentmiklósnak egy európai színvonalú, az utazóközönség számára minden igényt kielégítő vasútállomása van. Különösen jó ezt elmondani azért, mert a Városháza felújítása után már a város belső főútjának számító Almásy út mindkét végén egy megújult, megszépült épülettel büszkélkedhetünk, büszkélkedhet a város. Másrészről az sem mindegy, hogy a hozzánk vonattal érkezők számára milyen első benyomást nyújt a település, hiszen a vonatról leszállva először a peronokkal és a vasútállomással találkoznak. Használják egészséggel, vegyék birtokba, hiszen önökért, önöknek készült, de ha kérhetem, vigyázzanak is rá, hogy minél tovább maradhasson abban az állapotában, ahogyan ma átadásra kerül.”

Boldog István, országgyűlési képviselő kiemelte: „A térség infrastrukturális beruházásainak egyik fontos állomásánál vagyunk, mely a lakosság biztonságos és kulturált vasúti közlekedését biztosítja. Fontosnak tartom kiemelni, hogy Törökszentmiklós és térsége infrastrukturális  fejlesztése nem csak a vasúton történik mert már zajlik az M4-es autópálya Abony-Törökszentmiklós déli része közötti szakaszának építése. Ezek a beruházások nem csak a lakosság kényelmét és biztonságát szolgálják, hanem az itt élő és idetelepülni vágyó vállalkozásokét is. Biztos vagyok benne, hogy a beruházások befejezése után több vállalkozás is Törökszentmiklósra és térségébe települ. Törökszentmiklós kerékpáros város, így nagyon fontos volt a beruházásnál a kerékpár tárolók kialakítása, hogy az ide kerékpárral érkezők kulturáltan és biztonságosan tudják tárolni a járműveiket. Köszönjük a magyar kormánynak, hogy lehetővé tette a korszerű és modern infrastruktúra kialakítását.”

Loppert Dániel a NIF Zrt. kommunikációs hozzátette: „Törökszentmiklóson az idei évben is jelentős munkák folytak a Szajol-Püspökladány vasútszakasz korszerűsítés részeként. Elkészült az állomási előtér, amely 21 gépjárműnek és 1 mozgássérülteknek fenntartott hellyel áll az utasok rendelkezésére. A tervezők gondoltak a biciklivel közlekedőkre is, akiknek 40 db kerékpár befogadására alkalmas kerékpártárolót létesítettünk. A helyi és helyközi buszoknak új buszfordulót építettünk ki és a hozzá kapcsolódó utakat is szilárd burkolattal láttuk el. Várhatóan 2014 év végén átadjuk a közúti forgalomnak a Pánthy Endre úton épülő közúti aluljárót, ami után a Tényői út, a Pánthy Endre út és a Polgár Gellért utca teljes közúti, kerékpáros és gyalogos forgalma biztonságosabbá válik, akadály- és várakozás mentes lesz, valamint függetlenedik a vasúti forgalomtól.”

Jelenleg folyamatban vannak még az utasforgalmat közvetlenül nem érintő biztosítóberendezés beltéri átalakítási munkái az állomás épület elszeparált üzemi helyiségében, amely 2014 november végére készül el.

A projekt az Európai Unió támogatásával 85% uniós és 15% hazai forrás biztosításával valósul meg.