Sikeres volt a próbaterhelés az új szolnoki vasúti hídon

120 magyar mérnök kiemelkedő szakértelmét dicséri, hogy Magyarország egyik legnagyobb vasúti hídjának új, 200 m hosszú bal mederhídját mindössze 7 nap leforgása alatt kicserélték és vonatközlekedésre alkalmassá tették.

A 7 napos éjjel-nappali munkavégzés alatt a hídon összesen 300 ember dolgozott. 36 óra alatt a régi hidat kitolták, az új hidat pedig a helyére tolták, az azóta eltelt napokban pedig kiépítették a vágánycsatlakozást az ártéri hidakhoz, a felsővezetékeket, az optikai kábeleket, a biztosítóberendezést. Ilyen rövid idő és ilyen típusú technológiával elvégzendő betolásra, valamint kiépítésre hazánkban eddig még nem volt példa.

A tegnap este 6 db M62-es típusú mozdonnyal végzett statikus és dinamikus próbaterhelés ma reggelre sikeresen lezajlott, így az elmúlt napokban végzett rendkívüli mérnöki teljesítménynek köszönhetően vasárnap 00.00 órától újra megindulhat a félpályás vonatforgalom a Szolnok-Szajol vasúti szakaszon.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a 6,4 km hosszú Szolnok-Szajol vasúti vonalszakasz fejlesztését a Tisza-2013 Konzorcium végzi, nettó 20,7 milliárd forint értékben. A beruházás 85% uniós és 15% állami forrás biztosításával valósul meg.

Képek a próbaterhelésről: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.346678358838645.1073741852.235960079910474&type=3