REAGÁLÁS A KSH II. NEGYEDÉVES JELENTÉSÉRE

„KSH: 2014 II. negyedévében a nemzetgazdasági beruházások 21,2%-kal nőttek az előző év II. negyedévéhez viszonyítva. A nemzetgazdasági ágak többségében a beruházási teljesítmény nőtt, a nagy súlyú nemzetgazdasági ágak közül a legdinamikusabban a szállítás, raktározás területén (36,1%), melyhez főként a vasút- és autópálya-építések, a nagyvárosi közlekedési hálózatok fejlesztése, a járműparkok korszerűsítése, az alsóbbrendű útvonalak, illetve az egyéb útépítések járultak.” 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, csak az idei évben több mint 120 milliárd forint értékben indultak el közút- és vasútfejlesztési munkálatok. A megkötött szerződéseknek köszönhetően látványos már az előrehaladás a székesfehérvári vasútállomás korszerűsítésénél, az 55. sz. főút Szeged-Baja közötti szakaszán. Megkezdődtek a munkálatok az M0 déli szektorban, az M7-M1 autópályák között, több mint 60 km hosszan a 47. sz. főúton Békéscsaba-Szeged között, valamint a dél-balatoni vasútvonal Lepsény-Szántód, Kőröshegy közötti szakaszán.  

A korábban megkezdett kivitelezések eredményeképpen novembertől már Vásárosnaményig autópályán lehet majd közlekedni, az elkerülő utak átadásával tehermentesítjük Villány, Marcali, Nyíregyháza településeket, biztonságossá válik a hajmáskéri csomópont és a hajdúböszörményi körforgalom a 35-3323 j. utak keresztezésében. Év végén pedig már felújított vasúti pályán és korszerűsített megállóhelyeken lehet vonaton utazni a Gyoma-Békéscsaba vasúti vonalon. A budapesti agglomeráció elővárosaiban év végéig 20 helyszínen megépül az 1800 P+R parkoló és a közel 800 kerékpártároló, a településeken javítjuk a vasútállomás megközelítését megkönnyítve és komfortossá téve ezáltal a közösségi közlekedést.

A beruházások az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében valósulnak meg.