2015 ŐSZÉTŐL AZ M0 DÉLI SZEKTORÁBAN KÖZEL 30 KM HOSSZAN 8 SÁVON FOLYAMATOSAN LEHET KÖZLEKEDNI

Az M0 déli szakasza Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, a nyári csúcsidőszakban átlagosan mintegy 75-100 ezer jármű halad át naponta. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajló bővítés célja, hogy gyorsabbá, biztonságosabbá váljon a közlekedés, és a forgalmi akadályok miatt vagy balesetek bekövetkeztekor kialakuló torlódások megelőzhetők legyenek. A tavaly befejeződött korszerűsítés során az M0, az M7 és M5 autópályák között, több mint 27 kilométeren mindkét irányban három forgalmi sávossá vált, egy-egy leállósávval.

Az M0 fejlesztése, az M7-M1 közötti 2,7 km hosszan az Új Széchenyi Terv keretében uniós források segítségével folytatódik. A meglévő 2×2 sávos autóút forgalmának fenntartása mellett, a bal pálya kiépítésével 2×3 sávot és egy leálló sávot alakítunk ki. A beruházás 2015 őszére fejeződik be, ekkortól az M3-as irányába 3 forgalmi sáv+leálló sávot, illetve Győr irányba szintén 3 forgalmi+leállósávot használhatnak az autósok. A projekt keretében a bal pálya befejezését követően a jobb pályát is újraaszfaltozzuk.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „A munkaterületen a lőszermentesítés, a bozót- és cserjeirtás befejeződött. Az építés humuszleszedéssel, töltésépítéssel, altalajcserével őszig folytatódik. A szakaszon 45.000 m3 töltést építenek, a bevágásból 75.000 m3 földet kitermelnek. Szeptember elejétől a bal pályán sávszűkítések lesznek, a jelenlegi 80 km/h, helyett 60 km/h sebességgel közlekedhetünk. A forgalomkorlátozás várhatóan 2015 nyaráig tart. A kivitelezést a BETONÚTÉPÍTŐ Zrt. végzi nettó 6.074.631.044 forint értékben.”

A déli szektor további rekonstrukciója is folyamatban van. Tart a közbeszerzési eljárás az M6 autópálya és az 51. sz. főút közötti szakasz korszerűsítése kapcsán. A beruházás keretében 11,5 km hosszan betonburkolatra építjük át az elhasználódott bal pályát, a szakaszon mindenhol kicseréljük a szalagkorlátokat, ahol szükséges a kandelábereket is. A Hárosi híd mederhídjának felszerkezetét teljesen kicseréljük. 130.000 m2 zajfal telepítésével fejlesztjük a szakasz zajvédelmét, csökkentve ezáltal a XXII. kerület, a Hárosi híd és környéke, Dunaharaszti, Szigetszentmiklós zajszintjét. Eredményes eljárás esetén év végén szerződést köthetünk a nyertes vállalkozóval, így jövő év elején megkezdődhet a kivitelezés. Ezen felül a NIF Zrt.-nél előkészítés alatt van az M7-M6 új zajárnyékoló falak építését, a meglévőek megerősítését és magasítását célzó közbeszerzési ajánlati felhívás, a kiírás várhatóan ősszel megjelenhet. Eredményes eljárás esetén a beruházás 2015 őszéig befejeződhet.