AZ IDŐJÁRÁS EDDIG KEDVEZŐ A MISKOLCI ÉSZAKI ELKERÜLŐ ÉPÍTÉSÉNEK

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 5,8 km hosszan, 2x1 sávon kerülhető majd el Borsod-Abaúj Zemplén megye székhelye. A közlekedők 2015 késő tavaszán vehetik birtokba az elkerülőt. A munkálatok előrehaladásáról Csöbör Katalin, országgyűlési képviselő és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót.

A miskolci elkerülő észak-északkelet irányban kerüli el a várost, az M30 autópálya megépült csomópontja és a Miskolc Zsigmond utca csomópontja között. Az elkerülő elsőfokú árvízvédelmi gátként szolgál majd, teljes mértékben biztosítva a térség településeinek árvíz problémáját. A közel 10 hónapja indult beruházásban szinte mindenütt befejeződött a humuszolás. Az árvízvédelmet biztosító körtöltés földmunkáit, két átereszt kivéve, a kivitelező befejezte. Jelenleg az áteresz építése folyamatban van. Az összegyűlt árvizet egy 4,5 km hosszú 120-160 m széles vápa fogja elvezetni a Sajóba. Az árvizet elvezető árokból a földkitermelés 80%-on áll, a humuszolással a vállalkozó itt is elkészült már.

Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője elmondta: „A bejárás során megelégedéssel állapíthattuk meg, hogy az északi elkerülő építése határidő szerint, pontosan zajlik. A miskolci északi elkerülő út több szempontból is létfontosságú Miskolc és térsége számára. Egyrészt tehermentesíti a belváros útjait az átmenő forgalomtól, és ezzel csökkenti Miskolcon a zaj- és légszennyezettség szintjét. Másrészt a térség települései, Arnót, Felsőzsolca, Alsózsolca, és maga Miskolc számára is árvízvédelmi szerepet tölt be”.

„Az északi elkerülő fontos ráhordó szerepet tölthet be a tervek szerint még a jelenlegi ciklusban megépülő, Miskolcot Kassával összekötő autóút mellett is. Itt is valóban minden, mindennel összefügg, ugyanis az új gyorsforgalmi kapcsolat várhatóan további jelentős gazdasági és turisztikai fejlődést fog generálni a városunkban és a térségben élők számára”.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette: „A szeptemberi indulást követően a teljes projektre vetítve az előrehaladás mértéke közel 40%-os, a folyamatok a tervezett ütemben haladnak. Az úton egy Sajó-híd és négy vasbeton híd épül. A Sajó felett átívelő híd tartószerkezete megépült, a híd acélszerkezetének szerelése befejeződött. Most a hídlemez zsaluzása és a betonacél szerelése történik. A Felsőzsolcai hídon minden tartószerkezet elkészült, a vasbetonszerelés van folyamatban. Az autópálya felhajtójának cölöpalapozása készen van, jelenleg szegélybetonozást folytatunk. A lehajtó építése szintén folyamatban van, a tartógerendák a beemelése megtörtént, a hídlemez betonozását a kivitelező elkészítette. Az új 3. sz. főúti hídon betonacél szerelése folyik”.

A beruházás eredményeképpen a térség komplex árvízvédelme megoldottá válik, Miskolc belvárosa felszabadul a 26. sz. főútról érkező jelentős forgalom alól. A kivitelezést a KCC 2013 Konzorcium végzi, nettó 13,9 milliárd forint értékben az Új Széchenyi Terv forrásaiból.

További információért kövesse a www.facebook.com/nifzrt oldalt.