11,5 km hosszan újítjuk fel és betonburkolatra építjük át a déli szektor elhasználódott bal pályáját
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósul az M0 autóút M6-51. sz. főút közötti szakasz bal pályájának rekonstrukciója. Az erről szóló kiviteli közbeszerzési eljárás a mai napon jelent meg.
A tavaly befejeződött fejlesztés során az M0, az M7 és M5 autópályák között, közel 27 kilométeren mindkét irányban három forgalmi sávossá vált, egy-egy leállósávval.
A várhatóan idén induló korszerűsítés keretében az M6 autópálya – 51. sz. főút között a bal pályát kétrétegű, mosott felületű, hézagaiban vasalt betonfelületre cseréljük, kivéve például a két Duna hidat és a soroksári híd mellett lévő 510-es úti, valamint az 5101-es összekötő út halásztelki csomópontjának felüljáróit. A 11,5 km hosszú szakaszon mindenhol kicseréljük a szalagkorlátokat, ahol szükséges a kandelábereket is. A hidaknál burkolat-, szigetelés-, dilatáció és sarucsere is lesz. A Hárosi híd mederhídjának felszerkezetét teljesen kicseréljük. 130.000 nm zajfalat telepítésével megoldjuk a szakasz teljes zajvédelmét, csökkentve ezáltal a XXII. kerület, a Hárosi híd és környéke, Dunaharaszti, Szigetszentmiklós zajszintjét. Bővítjük a Hárosi-híd záportározójának medencéjét, így elérjük, hogy csak szűrt víz juthat vissza a Dunába.
Eredményes közbeszerzési eljárás esetén a nyertes vállalkozóval a szerződést ősszel megköthetjük, és ezt követően még idén elindulhat a kivitelezés. A korszerűsítést követően hosszabb élettartamú burkolat, csökkenő zaj és korszerű forgalombiztonság várja az autósokat. A beruházás befejezése 2017 nyarára várható.
A fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretében uniós források segítségével valósul meg.