Novemberben már autópályán közlekedhetünk Vásárosnaményig

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 2013 januárjában megnyílt az M3-as autópálya Nyíregyháza-49.sz.főút közötti új szakasza. Ezt követően tavasszal elindult a kivitelezés folytatása a 49.sz.főút és Vásárosnamény között. A mai napon egy 400 tonnás daru segítségével emelik be az egyenként majdnem 45 m hosszú és több mint 56 tonnás hídgerendákat.

Az új nyomvonalon Őr, Papos, Nyírparasznya, Pusztadobos és Vásárosnamény településeket érintve 11,9 km hosszan épül. A 2×2 sáv+leállósávos autópálya kivitelezési munkálatai az enyhe téli időszakban is folytatódhattak. A 41.sz.főúton 2013 év végén befejeződött a szakasz végcsomópontjában található körforgalom építése. Jelenleg ez még munkaterület, ezért kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel hajtsanak a 41. sz. főúton létesített körforgalmon keresztül! A rézsűképzési, rézsűhumuszolási munkálatok mellett az emelkedő hőmérséklet lehetővé tette a pályaszerkezet védő- és alaprétegének az építését is. Az év elején jelentős mértékben megindulhatott a hídépítés, többek között ennek is köszönhető, hogy a héten két felüljáró hídgerendáinak beemelése megvalósulhat.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „A hídgerendák Dunaújvárosban készültek és vasúton szállították Baktalórántházára. A 9 db egyenként 44,8 m hosszú és 56,5 tonnás gerendák speciális trélereken és biztosító járművek kíséretében érkeznek a beépítés helyszínére, a 4106-os közút 2×1 sávos új felüljárójához. A hídgerendák beemelését egy 400 tonna kapacitású autódaru végzi. Csütörtökön folytatódik a gerendák beemelése a 4116-os közút felüljárójánál. Az elkövetkező hónapokban megindulhat az üzemi hírközlés alépítményének, valamint a védőkerítés kiépítése. A legfelső aszfaltréteg, azaz kopóréteg beépítése a nyár folyamán valósulhat meg. Ezt követően a forgalomtechnikai jelzések, az acél szalagkorlátok kihelyezése következik.”

Az autósok várhatóan 2014 novemberében már használhatják Vásárosnaményig az M3-as autópályát. A 41.sz. főút kiváltásával a közlekedés biztonságossá és gyorsabbá válik Nyíregyháza és Vásárosnamény között.

A projekt az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében uniós források felhasználásával valósul meg 15,4 milliárd forint értékben.