2016-BAN MEGKEZDŐDHET A SAJÓSZENTPÉTERT ÉS KAZINCBARCIKÁT ELKERÜLŐ ÚT ÉPÍTÉSE

A Kazincbarcikát és Sajószentpétert elkerülő kétszer egy sávos út megépítése két ütemben valósul meg. A tervezés és a beruházás részleteiről Demeter Zoltán, országgyűlési képviselő és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője számoltak be.

A 26. sz. főút Sajószentpétert és Kazincbarcikát érintő szakaszán a napi forgalom eléri a 12.000 járművet, melyből 7.000 nehézgépjármű. Az új nyomvonalon épülő út elsődleges célja a települések tehermentesítése és élhetőbbé tétele. Az elkerülő a meglévő 26. számú főútból kiindulva délkeleti irányban halad a Sajó mentén, majd körforgalmú csomóponttal csatlakozik a 27. számú főúthoz. Ez a szakasz 3,8 kilométer, melyen három többnyílású híd épül: egy2x 54 méteres híd a Sajó fölött, egy ártéri híd és egy vasút fölötti híd. Ezen felül egy földútátvezetést szolgáló híd, valamint két ökológiai átjáró és több áteresz is létesül. A nyomvonalat folytatva Sajószentpétert és Kazincbarcikát kelet-északkelet irányban elkerülve, a 27. számú főúttól a 2606. számú Kazincbarcika–Múcsony összekötő útig tart, ahová körforgalmú csomóponttal csatlakozik. A 6,6 km-es részen három hidat és egy zsilipet építünk.

A 2010-ben kiadott építési engedélynek nem volt környezetvédelmi munkarésze, hiszen az akkori előírások szerint nem volt szükséges. Egy 2011-ben hozott uniós rendelet azonban felülírta a meglévő építési engedély kiadásakor érvényben lévő előírásokat, és kimondja, hogy az uniós támogatásokból megvalósuló zöldmezős ilyen volumenű fejlesztésekhez mindenképpen szükséges a környezetvédelmi engedély.

Demeter Zoltán, országgyűlési képviselő elmondta: „Kiemelten fontos beruházásnak tartom a Sajószentpétert, és Kazincbarcikát elkerülő útszakasz megépítését. Az elkerülő út megépítése egyaránt fontos mind a megyeszékhelyre, Miskolcra történő közlekedés, mind pedig a térség településeinek könnyebb, gyorsabb elérése, elérhetősége miatt. Hiszem, hogy a hatékony, gondosan megtervezett beruházások a térség vészmadarait, rosszakaróit is meggyőzik arról, hogy a lakosság félrevezetésénél, és a hamis információk terjesztésénél hasznosabb tevékenység az, ha szakemberek, civilek, és közéleti emberek együtt, összefogva, egy igaz ügy mögé állnak, és elősegítik, előremozdítják Sajószentpéter, Kazincbarcika, Edelény, és a térségi települések fejlesztését. Tudom, hogy a 26-os elkerülő út mögött erős, igaz emberek állnak, és ezért azt is tudom, hogy a mindenki számára fontos elkerülő út elkészül, és az itt élő emberek szolgálatába áll.”

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzáfűzte: „Az elkerülő út építéséhez szükséges részletes környezetvédelmi dokumentáció összeállítása, a környezetvédelmi engedély megszerzése, a kiviteli tervek korszerűsítése jelenleg folyamatban van. A tervezés 2015 őszére zárulhat le, 2016  első felében megjelenhet a kiviteli közbeszerzési eljárás. Az elkerülő út kiépítése 2×1 sávon történik, de a földmunkákat 2×2 sávos útvonalra alakítjuk ki, így további forrás biztosítása esetén a pályaszerkezet ráépítésével 2×2 sávos szakaszra fejleszthető. Jelenleg zajlik a Miskolc északi elkerülő építése, Sajószentpéterig a 26. sz. főút négynyomúsítása már korábban megtörtént, az elkerülő út kivitelezése eredményes közbeszerzés és forrás rendelkezésre állása mellett pedig várhatóan 2018 év végére befejeződhet. A térségben megvalósuló fejlesztések által a megye északi része autópályáról már 30 perc alatt elérhetővé válik.”

A fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként uniós források segítségével valósul meg.

2014. április