BEEMELTÉK A HAJMÁSKÉRI FELÜLJÁRÓ SZERKEZETÉT

A hajmáskéri csomópont évek óta kiemelten balesetveszélyes szakasznak számít. A beruházás eredményeképpen 2014 őszétől a keresztező, kanyarodó forgalmak és a gyalogosok számára egyaránt biztonságossá válik a csomópont. A kereszteződés mindkét oldalán tengelysúlymérő állomás és buszforduló épül. A csomópont építése 2013 május végén megkezdődött. A nyár folyamán elbontották a félpályán a régi aszfaltot és a burkolat alapját. Jelenleg a bal pálya mellett folyik a támfalak építése, a hídhoz felvezető utak földmunkái befejeződnek, hamarosan megkezdődik a burkolatépítés.
A gyalogos- és közúti felüljáró építése során befejezték a hídfők helyéhez szükséges föld- és sziklamunkálatokat. A felüljáró hídfői is elkészültek, vasárnap egy 400 tonnás daru segítségével a vasbeton hídgerendák beemelése teljes útzár mellett történik.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője a helyszínen elmondta: „A kéttámaszú, 32 m nyílású hídon 2×1 forgalmi sáv és  egy 1,50 m széles gyalogos járda lesz. A felüljáró felszerkezete előregyártott, feszített vasbeton gerendákkal együttdolgozó monolit vasbeton pályalemez. A 13 db, 32,8 m hosszú, egyenként 31 tonnás hídgerendák Dunaújvárosban készültek. A hídgerendák beemelését egy 400 tonna kapacitású autódaru végzi.”  
A 8 sz. főút Hajmáskér-72. sz. csomópont közötti építésére szóló közbeszerzési kiírás nyertese az MK-8 Hajmáskér Konzorcium, a kivitelezés nettó 3,2 milliárd forint.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 42 km hosszúságban korszerűsíti a 8. sz. főutat. A fejlesztés befejeztével 2×2 sávos gyorsforgalmi úttá válik a Székesfehérvár-Herend közötti szakasz, biztonságos különszintű csomópontokkal, amelyen 110 km/h sebességgel lehet majd közlekedni.
A fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként uniós források segítségével valósul meg.

2014. március