Áprilisban elindul a székesfehérvári állomás és vágányhálózat felújítása
Székesfehérvár vasúti csomópont a Magyarországon áthaladó V. számú korridor (Velence–Trieszt–Fiume–Ljubljana–Maribor–Budapest–Ungvár-Lvov–Kijev) egyik legjelentősebb vasúti csomópontja. Emellett a Budapest-Kelenföld – Székesfehérvár vasútvonal korszerűsítés része, a projekt megvalósításával realizálódik a 30. számú vasútvonalon már befejeződött vonalkorszerűsítések eredménye is. Az átépítés befejezésével lezárul a Budapest-Kelenföld – Székesfehérvár vonalkorszerűsítése, egységesen a teljes vonalszakaszon magasperonok lesznek liftekkel, biztosítva az akadálymentes közlekedést, új elektronikus biztosítóberendezés fog üzemelni, megteremtve a 160 km/h pályasebesség feltételeit. A beruházás által nő az utazási sebesség, így további 8 perccel csökkenhet az eljutási idő a vonalon.
A székesfehérvári vasúti csomópont legutóbbi korszerűsítése 1954-ben volt. A vágányhálózat és a biztosítóberendezés teljesen elöregedett. A beruházás célja a vasúti csomópont régi, elavult vasúti pálya, villamos felsővezeték, műtárgyak, biztosítóberendezés lebontása, új műtárgyak építése, illetve a meglévők felújítása. A korszerűsítés során 2 km vonalhosszon, 19 km vágány átépítés történik, 3 peronliftet és 2 csarnokliftet telepítünk, perontető és közvilágítás lesz.
A fejlesztés első szakaszában átépül 4 tehervonati vágány és ideiglenes peronok is épülnek. 2014 őszén a személyforgalom átterelődik a tehervonati vágányokra, az ideiglenes peronokra és megkezdődik a személypályaudvari vágányrész bontása, valamint az új vágányok építése. Az átépítés ideje alatt az utasok az építési területen keresztül biztonságosan közlekedhetnek kiépített terelőútvonalakon. Az átmenő fővágányokon 100 km/h, megelőző vágányokon 80 km/óra, a mellékvágányokon 40 km/óra lesz a vonatok megengedett sebessége, szemben a jelenlegi 40-20-10 km/óra megengedett sebességgel.
A beruházás részét képezi a Széchenyi úti közúti aluljáró és a Hosszúsétatéri gyalogos aluljáró korszerűsítése is. Az állomási utascsarnokot a hozzá csatlakozó gyalogos aluljáróval átalakítjuk. Az utascsarnokban két lift épül, melyek az akadálymentes közlekedést biztosítják a csarnok és az aluljáró között, illetve egy lift a galéria szinten építendő kormányablakot is ki fogja szolgálni. A királylépcső megmarad, a levezető lépcsőket kiszélesítjük. Az új aluljáró 8 m széles lesz, a három új magasperonra lépcsők mellett lift is vezet majd. A peronok, illetve az állomási épület keleti végén új gyalogos felüljáró is épül, ami további kapcsolatot biztosít a város és a vasútállomási peronok között. A felüljáróról közvetlenül elérhetőek lesznek az utasperonok is.
A felújítás várhatóan 2016 végén fejeződik be. A beruházás az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében valósul meg uniós források felhasználásával. A vasúti pálya felújítását a közbeszerzésen nyertes, legalacsonyabb ajánlatot adó SDD Konzorcium (Subterra a.s. (Bezová), Dömper Kft., Pannon-Doprastav Kft.) végzi, nettó 24.899.345.489 forint értékben. Az új biztosítóberendezés kiépítését a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg, nettó 8.503.259.100 forint értékben.