2016 év végén az autósok már használhatják a zalalövői elkerülő utat
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában év elején előkészítő munkálatokkal elindult a zalalövői elkerülő út építése. Az alapkő letételi ünnepségen jelen volt Vigh László országgyűlési képviselő, Pintér Antal Zalalövő polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.
Zalalövőt a 86. sz. főút teljesen keresztül vágja. A településen a napi átlagos forgalom 5363 autó, melynek kb. 60%-a nehézgépjármű. A teherforgalom miatt és a központban található Zalaegerszeg – Hodos vasútvonal szintbeli keresztezésének napi többszöri lezárása, jelentősen megnehezíti a város életét. A 86. sz. főút ezen nagy forgalmú része, nemcsak rossz burkolati állapotú, hanem rossz vonalvezetésű is, hiszen Irsapusztától Zalalövői szerpentines szakaszon lehet közlekedni.
Az új nyomvonalú út keleti irányból kerüli el Zalalövő városát. A 2,56 km hosszon a meglévő nyomvonalon 11,5 tonnás burkolat megerősítést végzünk, 10,71 km hosszon új nyomvonalon építjük ki a 2×1 sávos elkerülőt. A nyomvonalon két jelentős méretű műtárgy épül: egy 600 m hosszú a Zala folyó, Zalaegerszeg – Hodos vasútvonal, illetve 7411 j. összekötő út keresztezése felett. A híd nyolc nyílású, folytatólagos, többtámaszú felsőpályás acél gerenda híd, ortotróp acél pályalemezzel. A másik, egy 160 m hosszú felüljáró lesz a Zalalövő – Körmend vasútvonal és Zalapatakai patak keresztezésében. Ez egy kétnyílású, folytatólagos, többtámaszú felsőpályás acél gerenda híd lesz, szintén ortotróp acél pályalemezzel. A Keresztúri patak felett egy kisebb felüljárót létesítünk.
Az útépítéssel elzárt vagy kettészelt mezőgazdasági és erdőművelésű területek megközelítésére párhuzamos földutakat illetve szervízutakat építünk ki. A szakaszon 3 db szintbeni és 1 db különszintű (86. sz. főút és a 7411. j. összekötő út csomópontja) csomópontot alakítunk ki.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „A projekt megvalósulásával az új elkerülő főút forgalma a jelenlegi rendkívül leromlott és balesetveszélyes burkolatú belterületi szakaszok helyett biztonságosabbá és gyorsabbá válik. A 2×1 sávos elkerülőn 90km/h sebességgel lehet 2016 év végétől közlekedni. Zalalövőn az átmenő gépjárműforgalom jelentősen lecsökken, minimalizálva a torlódásokat, valamint a környezetet érő por- és zajterhelést is. A 86.sz.főút fejlesztése kiemelt prioritást jelent. 2012-ben felújítottuk a Rédics-Zalalövő közötti 25 km-es szakaszt, tavaly év végén átadtuk az Egyházasrádóc-Körmend közötti részt, most pedig folytatjuk a korszerűsítést a nádasi, a zalalövői elkerülő építésével, valamint további 9,2 km hosszan végzünk 11,5 tonnás burkolaterősítést Vas, Zala megye határától egészen Körmendig.”
A kivitelezést a KÖZGÉP Zrt. végzi, nettó 13.759.336.130 forint értékben. A projekt az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében uniós források felhasználásával valósul meg.