KSH: „…az új szerződések volumene 50,9%-kal nőtt.”

"Az épületek építésére kötött szerződések volumene 9,9%-kal haladta meg a 2012. decemberit. Az egyéb építmények építésére vonatkozó új szerződések volumene jelentősen, 96,5%-kal emelkedett. A növekedés a gyorsforgalmi úthálózat bővítésére valamint árvízvédelmi munkákra, illetve közműfejlesztésre kötött néhány nagy értékű szerződésnek köszönhető.”

A KSH által megállapított tény egyik oka, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2013-ban csaknem 500 milliárd forint értékben írt ki kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárást. A fejlesztések keretében gyorsforgalmi utat, autópályát, elkerülő utat építünk, országszerte 11,5 tonnás burkolat-megerősítést végzünk.

Az év végén, közel 53 milliárd forint értékben megkötött szerződések alapján elindult a Székesfehérvár nyugati elkerülő és a Tiszabezdédi elkerülő építése, a 21-es sz. főút közel 10 km-en történő négynyomúsítása, a hatvani vasúti híd és a hozzá kapcsolódó közútfejlesztés, az 55. sz. főút Kelebia-Tataháza szakasz, valamint a 8. sz. főút Alsóújlak-Szemenye 11,5 tonnás burkolaterősítése.

A közútfejlesztés mellett tavaly év végén több kiemelt vasúti beruházás is megkezdődött, így a békéscsabai vasútállomás korszerűsítése, a Szolnok-Szajol vasúti pálya felújítása és az elővárosi közlekedést segítő, 20 településen épülő 1801 P+R, 790 kerékpártároló, 15 K+R megállóhely, 20 buszmegálló, 8 buszforduló, 8 busztároló kivitelezése, valamint Budapest-Lőkösháza és Ferencváros-Székesfehérvár szakaszokon az ETCS kiépítése. Várhatóan hamarosan megkezdődhet Székesfehérvár állomás fejlesztése, tart a közbeszerzési eljárás a dél balatoni vasútvonal első ütemének, a Lepsény – Szántód-Kőröshegy állomások között történő átépítés kapcsán.

A beruházások az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében valósulnak meg.