BIZTONSÁGOSABB KÖZÚTI KÖZLEKEDÉS JÁSZ-NAGYKUN-SZOLNOK MEGYÉBEN, KORSZERŰSÖDŐ VASÚTVONAL SZAJOL-PÜSPÖKLADÁNY KÖZÖTT

Magyarország legnagyobb vasúti fejlesztésének keretében, a közel 70 km hosszú Szajol-Püspökladány vasúti vonalszakasz komplex felújításának részeként épült meg a vasúti pálya alatt átmenő karcagi közúti aluljáró és a Karcagi puszta felüljáró. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában közel 80 km hosszan megújul Jász-Nagykun-Szolnok megye főúti hálózata. A fejlesztésekről Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, Boldog István útügyi miniszteri biztos, Dobos László Karcag polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót.

Vasútfejlesztés

A Szajol–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalszakasz a páneurópai közlekedési hálózathoz kapcsolódik. A Szajol-Püspökladány vasúti vonalszakasz felújítása a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában Szajol-Kisújszállás, Kisújszállás-Püspökladány között folyik. A vasúti fejlesztések azonban nemcsak a vasúti pályát, az állomások környezetének korszerűsítését, átépítését jelentik, hanem a kapcsolódó ráhordási feltételeknek, valamint a megközelíthetőségnek a javítását, az akadálymentes, biztonságos közlekedés megteremtését, a közúti alul-és felüljárók, gyalogos átkelők, útszakaszok bővítésével, felújításával. A fejlesztések közül a Kisújszállás-Püspökladány 32 km hosszú vasúti vonalszakaszán Karcagon épült meg az első közúti aluljáró, amit december közepe óta a közlekedők is használhatnak. A közúti aluljáró a gépjárműveken kívül a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak is külön szintben biztosítja a balesetmentes közlekedést a vasúti pálya alatt. 2013 augusztusától a Karcagi pusztai felüljáró forgalomba helyezése is megtörtént. Ezáltal megvalósul a közúti közlekedés biztonságos átvezetése a felújítást követő 160km/h sebességű vasúti közlekedés felett. A felüljáró egy új csomóponttal kapcsolódik a 4.sz.főúthoz. Karcagon 2012-ben már befejeződött az állomási vágányhálózat és a kapcsolódó berendezések teljes átépítése. Tavaly az állomáshoz kapcsolódó nyíltvonali szakaszok átépítése is elkészült. Az állomás előtti tér amellett, hogy megújult, még 26 P+R és 2 db mozgássérült parkolóval, 3 db taxibeállóval és 1 db buszbeállóval bővült.

Közútfejlesztés

2013 év végén megkezdődtek a kivitelezési munkák a 31. és a 33. sz. főutakon. A 31. sz. főúton 30,5 km hosszan végeznek burkolaterősítési munkálatokat Pest megye határától-Heves megye határáig. A munkálatok két ütemben folynak, érintve Jászjákóhalma és Jászapáti belterületi részeit is. A 33. sz. főút a magyar közúthálózat kiemelt részéhez tartozik, és amely Füzesabonytól Debrecenig vezet a 3. sz. főúttól a 4. sz. főútig. A szakaszt utoljára 15 évvel ezelőtt újították fel. A korszerűsítés teljes hosszban érinti a Heves megyei szakaszt, majd további közel 5 km-en keresztül Tiszafüred belterületéig a 34.sz.főúti csomópontig tart. A nyomvonalon 37,7 km hosszan történő 11,5 tonnás burkolatmegerősítés során megújul a tiszafüredi Tisza-híd, Tiszafüreden belterületi csomópont létesül és 3 km hosszan kerékpárút is épül.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „A vasúti fejlesztések révén a pályaszakasz alkalmas lesz az óránként 160 kilométer/órás sebességű közlekedésre és a 225 kN tengelyterhelésű szerelvények közlekedtetésére is. A korszerűsített pályán, valamint az új biztosítóberendezések telepítésével 2015 év végén már két óra alatt elérhető lesz Budapest. A megyei közúthálózat fejlesztésének minden eleme várhatóan 2015 nyarára befejeződik. A kivitelezés ideje alatt tavasztól várható szakaszos, félpályás forgalomterelés. Jelenleg még folyamatban van a 32.sz.főút Hatvan és Jászfényszaru közötti szakaszának közbeszerzési eljárása. Eredményes közbeszerzést követően a kivitelezés nyáron itt is megkezdődhet.”

A közlekedési beruházások az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program keretében valósulnak meg.

2014. január