ÚJ VASÚTI HÍD ÉPÜL HATVANBAN

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 2014. elején elkezdődik a hatvani új vasúti híd építése. A sajtótájékoztatón Szabó Zsolt Hatvan polgármestere, országgyűlési képviselő és a térség útügyi miniszteri biztosa, illetve Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője számoltak be a kivitelezés részleteiről.

Az új híd megépítését követően a több mint 100 éves, rendkívül rossz műszaki állapotban lévő hidat lebontjuk. Az új hídon a meglévő 2×1 forgalmi sáv mellett helyet kap egy buszsáv is, valamint gyalogjárdát és kerékpárutat is kialakítunk. A 3. sz. főúton található hatvani vasút feletti híd Hatvan két városrésze, Óhatvan és Újhatvan között biztosítja az egyetlen közúti kapcsolatot, ezért a kivitelezési munkák ideje alatt a 3. és a 21. sz. főutak forgalmát végig biztosítani fogjuk.

A 3. és a 21. sz. főút csomópontját körforgalommá alakítjuk át. Jelenleg is megfigyelhetők a reggeli csúcsórákban a torlódások, különösen a 3. sz. főúton Miskolc irányába, mely részben a meglévő jelzőlámpás főúti csomópont visszaduzzasztó hatásával magyarázható. A körforgalmú csomópont kialakítása kedvezőbb helyzetet teremt a közlekedők számára különösen a reggeli csúcsban, mert egyenletesebb forgalomáramlást fog eredményezni. Az új híd, illetve a csomópont átépítésével Hatvan két városrésze között korszerű közúti és gyalogos-kerékpáros kapcsolat jön létre, mely képes a forgalom hosszú távú biztonságos elvezetésére.

Szabó Zsolt, Hatvan polgármestere, országgyűlési képviselő, útügyi miniszteri biztos elmondta: „A projekt révén közlekedésbiztonsági szempontból átlátható, torlódásmentes közlekedés alakul ki, mindemellett a város EU komfortosabbá, és remélhetőleg az új híd Hatvan egyik szimbólumává is válik majd.”

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzáfűzte: „A kivitelezés 2014 I. negyedévében megkezdődik, a tervezett befejezés 2015 nyara. A kivitelezési munkák miatti forgalomterelésre várhatóan 2014 tavaszától számíthatnak a közlekedők.”

A kivitelezési közbeszerzés nyertese a legalacsonyabb ajánlatot adó K-H Hatvan Konzorcium (Közgép Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt., A-Híd Építő Zrt.) lett. A kivitelezés nettó összege 6,4 milliárd forint. A második ajánlatot az SDD Konzorcium (SUBTERRA a.s., Dömper Kft., Pannon-Doprastav Kft.) adta, nettó 6,8 milliárd forint értékben.  A projekt az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében 85 százalékos uniós, 15 százalékban hazai forrás segítségével valósul meg.