NEM KELL MÁR TERELŐÚTON KÖZLEKEDNIÜK A VÉPIEKNEK

A Szombathely-Vát közötti 9,2 km hosszú szakasz gyorsforgalmi paraméterekkel épül, a Győr és Szombathely között épülő új, 2x2 sávos gyorsforgalmi közlekedési csatorna részeként. A 2x1 sávos, 636 m hosszú útszakaszt, valamint vépi bekötő úti felüljárót ma délelőtt Hende Csaba honvédelmi miniszter adta át.

A gyorsforgalmi út Szombathely és Vát között 2×2 sávon, 6,2 kilométeren új nyomvonalon, 3 kilométeren pedig Szombathely-Zanat térségében melléépítéssel épül. A beruházás megvalósításnak fontos lépése a 2013. december 20-án forgalomba helyezett 8445. jelű vépi bekötő útjának különszintű keresztezése. Az új szakasz átadását követően a forgalom átvezetésével az új szakaszon lehetőség nyílik a különszintű csomópont és a főpálya végleges állapotnak megfelelő kialakítására.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „A felüljáró mai forgalomba helyezésével lehetőség nyílik a különszintű csomópont és a 2×2 sávos főpálya végleges állapotának megfelelő kialakítására, azaz a csomóponti ágak kiépítésére. Amennyiben az időjárás is engedi télen a teljes szakaszon a forgalomtechnikai munkálatok (szalagkorlát, forgalmi táblák elhelyezése) a vadvédő kerítés telepítése is megkezdődik, befejezésük tavaszra várható. A felújított, négysávosra kibővített szakaszt várhatóan 2014 év közepén adjuk át a forgalomnak.”

A Szombathely-Vát közötti szakasz a már korábban elkészült Vát elkerülőhöz csatlakozik. A kivitelezést a Szombathely MK 86 Konzorcium végzi, nettó 7.037.138.861 forint értékben.

A 86. és a 85.sz. főutak 2×2 sávos gyorsforgalmi úttá történő fejlesztése minden szakaszon folyamatban van. A több mint 90 km hosszú M85-M86 Győr–Csorna–Szombathely gyorsforgalmi úton 2016 nyarán már végig 110 km/h sebességgel haladhatnak a közlekedők. A térség számára kiemelt jelentőségű fejlesztés hatására biztonságosabb, gyorsabb lesz a közlekedés, növekszik a térség versenyképessége, javul a megközelíthetőség, a települések mentesülnek a tranzitforgalom alól, élhetőbb környezet jön létre. A gyorsforgalmi út megépítése az Európai Unió regionális hálózatának részeként kapcsolatot teremt Ausztria (Nyugat-Európa), valamint Budapest (és tovább Kelet-Európa) irányába. Megvalósítása elősegíti a nemzetközi tranzit hatékonyabb elvezetését, a megközelíthetőség javítását, a menetidők csökkentését, a környezeti hatások mérséklését, a közúti közlekedés szolgáltatási színvonalának és biztonságának növelését, valamint a régió versenyképességének növelését.
A projekt az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával.