Ma délelőtt 10.30 órakor a karcagiak birtokba vették az új közúti aluljárót

Magyarország legnagyobb vasúti fejlesztésének keretében, a közel 70 km hosszú Szajol-Püspökladány vasúti vonalszakasz komplex felújításának egyik elemeként épült meg a vasúti pálya alatt átmenő karcagi közúti aluljáró. A beruházás révén az aluljáró, közvetlen, zavartalan, akadálymentes közlekedést biztosít Karcag város keleti része és a 4. számú főút között. A 450 méter hosszú aluljárót dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter adták át.

A Szajol–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalszakasz a páneurópai közlekedési hálózat részeként folyik a Szajol-Püspökladány vasúti vonal felújítása. A korszerűsítés a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában két szakaszon Szajol-Kisújszállás, valamint Kisújszállás-Püspökladány között folyik.
A vasúti fejlesztések azonban nemcsak a vasúti pályát, az állomások környezetének korszerűsítését, átépítését jelentik, hanem a kapcsolódó ráhordási feltételeknek és a megközelíthetőségnek a javítását is, az akadálymentes, biztonságos közlekedés megteremtésével, a közúti alul-és felüljárók, gyalogos átkelők, útszakaszok bővítésével, felújításával.
A fejlesztések közül a Kisújszállás-Püspökladány 32 km hosszú vasúti vonalszakaszán a karcagi, az első megépült közúti aluljáró. Az aluljáró a gépjárműveken kívül a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak is külön szintben biztosítja a balesetmentes közlekedést a vasúti pálya alatt.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „A 2×1 sávos aluljáró, a Kunmadarasi utat vezeti át a vasút alatt és teremt közvetlen, zavartalan, akadálymentes közlekedést Karcag város keleti része és a 4. számú főút, illetve a főút túloldalán levő volt laktanya épületei között. A 4. számú főúton közvilágítással együtt egy új, négyágú körforgalmi csomópont épült, így biztosítva a balesetmentes, zavartalan esti és éjszakai közlekedés lebonyolítását. A közúti aluljáró kialakításának költsége nettó 2,47 milliárd forint, melyet a kivitelező K-P-2011 Konzorcium végzett.” 
A vasúti fejlesztéshez kapcsolódóan Karcagon 2012-ben már befejeződött az állomási vágányhálózat és a kapcsolódó berendezések teljes átépítése, idén elkészült az állomáshoz kapcsolódó nyíltvonali szakaszok átépítése. Az állomás előtti teret is felújítottuk, valamint 28 P+R és 2 db mozgássérült parkolót, 3 db taxi- és 1 db buszbeállót alakítottunk ki.A Szajol-Püspökladány vasúti vonal fejlesztése várhatóan 2015 őszén befejeződik. A korszerűsítés nyomán biztonságosabb és gyorsabb lesz a vasúti közlekedés ezen a vonalon. Az érintett településeken a vasutat keresztező közúti forgalom biztonságosabban bonyolódik majd le, esetenként akadálymentesen a kiépített különszintű vasúti-közúti keresztezések többek között a most átadott karcagi aluljáró, valamint a Törökszentmiklóson még építés alatt lévő Pánthy Endre úti aluljáró használatával.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában folyamatban van a Szolnok-Szajol vasúti vonal felújítása is. A fejlesztések révén a vasúti pályaszakasz alkalmas lesz az óránként 160 kilométer/órás sebességű közlekedésre és a 225 kN tengelyterhelésű szerelvények közlekedtetésére is. A korszerűsített pályán, valamint az új biztosítóberendezések telepítésével 2015 év végén már akár két óra alatt elérhető lesz Budapest.
A beruházás az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program keretében valósult meg.  

 

   

2013. december