Elkezdődik a nagyatádi elkerülő építése
A 2x1 sávon, új nyomvonalon épülő elkerülő út 2015 nyár végére készül el. A sajtótájékoztatón Witzmann Mihály Somogy Megye útügyi miniszteri biztosa, Szászfalvi László a térség országgyűlési képviselője és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője számoltak be a kivitelezés részleteiről.
A 4,1 km hosszú elkerülő út 2 db körforgalmú csomóponttal csatlakozik majd a 68. sz. főúthoz. A Rinya-patak és a Kisréti árok felett két felüljáró fog átvezetni. A kivitelező, Nagyatád KS 68 Konzorcium december folyamán megkezdi a bozót és cserjeirtást, januárban a fakivágást. Időjárástól függően március végén humuszolással elkezdődik a földmunka.
Witzmann Mihály Somogy Megye útügyi miniszteri biztosa elmondta: „A nagyatádi elkerülő építésének megkezdésével egy régóta várt, hiánypótló beruházást tudunk végre elindítani. A projekt része annak az útfejlesztési koncepciónak, amelynek eredményeképpen a közelmúltban átadott, a még folyamatban lévő illetve a rövidesen elinduló kivitelezések révén, összességében több mint 100 kilométernyi somogyi út megépítésére és felújítására nyílik lehetőség.”
Szászfalvi László a térség országgyűlési képviselője örömmel üdvözölte az induló építkezést: „Ez egy komplex beruházás, ami egyaránt pozitívan érinti Nagyatád és a térség lakosságát. A kivitelezés nemcsak a gazdaság fejlődését, hanem környezetvédelmi szempontokat is szolgál, hiszen az elkerülő út megépítésével a kamionforgalom minimálisra csökken a város területén. A projekt része annak a jelentős fejlesztési csomagnak, így például a kórház, a szennyvíz és a vállalkozásélénkítő térségi beruházásoknak -, ami által Nagyatád a választókerület motorjává válhat.”
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzáfűzte: „A 2012-es forgalmai adatok szerint Nagyatádon naponta 6.120 jármű halad át, ami a közel 11.000 ezres lakosságszámhoz képest kiemelkedő. Az előzetes számítások alapján az elkerülő megépítésével, a forgalom 80%-a már el fogja kerülni a települést, így a település belső úthálózata mentesül a nagy átmenő forgalomtól, valamint az ebből adódó károsanyag-kibocsájtástól, zaj-és rezgésterheléstől, balesetveszélytől. Az utat várhatóan 2015 nyár végén már használhatják a közlekedők.”
A projekt az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében 85 százalékos uniós, 15 százalékban hazai forrás segítségével valósul meg, nettó 2.299.848.328 forint milliárd értékben.