2015 NYARÁRA ELKÉSZÜL A KECSKEMÉT ÉSZAKI ELKERÜLŐ
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a 445. sz. Kecskemét északi elkerülő út 5. sz. főút - 44. sz. főút között szakasz építése októberben megkezdődött. Az új nyomvonalon épülő, 2x1 sávos út alapkövét ma délelőtt Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, dr. Zombor Gábor, Kecskemét megyei Jogú Város polgármestere, valamint Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója helyezték el.
A 10,3 km hosszú elkerülő fejlesztése két ütemben valósul meg 5,2 km hosszan a 441. sz. főút – 5. sz. főút között, illetve 5,1 km hosszan a 44. sz. főút – 441. sz. főút között.
A szakaszon 7 db csomópont épül: 2 db külön-szintű, 3 db körforgalom, 2 db hagyományos balra felálló sávos csomópont, 3 db felüljáró, 2 db aluljáró és 1 vadátjáró.
A kivitelezés megkezdéséhez szükséges előkészítő földmunkák az 5.sz.főút és a 441.sz.főút között humuszolással, fakivágásal, valamint épületbontásokkal október közepén megkezdődtek. Novemberben egyes szakaszokon vízelvezető átereszek építése is megkezdődik. A kivitelezés idén az 5. sz. főút és a Hegedüs köz közelében folyik, jövő tavasszal pedig már a teljes szakaszon.
A projekt keretében a 44. sz. főúton a Mészöly Gyula úti jelzőlámpás csomópontot körforgalomra építjük át, majd – a régi Békéscsabai u. körforgalomban történő keresztezésével halad tovább és a Kafka Margit utcát szintbeni csomóponttal keresztezi – a 441. sz. főút feletti részt egy körforgalommal kombinált különszintű csomópontban éri el. A Cegléd-Szegedi vasútvonal felett – majd a Talfája köz alatt – Vacsi köznél szintbeni csomóponttal keresztez és a Hegedüs köz alatt elhaladva éri el az 5. sz. főút különszintű csomópontot új nyomvonalon, 2×1 sávos útszakaszként. Az elkerülő összesen 9,2 km hosszúságban párhuzamos és keresztező szervizút hálózat kiépítéssel és kerékpárút korrekcióval épül meg.
A beruházás során kiemelt figyelmet fordítunk a környezetvédelemre 1 km hosszan vadvédő kerítést, 2,5 km hosszan zajvédő falat létesítünk, valamint 125.000 db fát ültetünk és 16.900 m2-en erdősítünk.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „Az elkerülő megépítésével az 5. sz. és a 44. sz. főút tranzitforgalma jelentősen csökkenni fog, javul a közlekedés biztonsága, mérséklődnek a környezeti ártalmak. Forgalomkorlátozásra idén a kecskemétieknek nem kell számolniuk.”
A kivitelezést a Duna Aszfalt Kft. végzi, nettó összege nettó 13.595.146.613 forint értékben. Az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében uniós forrás segítségével megépülő Kecskemét északi elkerülő várhatóan 2015 nyarára elkészül.