2015 NYARÁRA ELKÉSZÜL A KECSKEMÉT ÉSZAKI ELKERÜLŐ

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a 445. sz. Kecskemét északi elkerülő út 5. sz. főút - 44. sz. főút között szakasz építése októberben megkezdődött. Az új nyomvonalon épülő, 2x1 sávos út alapkövét ma délelőtt Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, dr. Zombor Gábor, Kecskemét megyei Jogú Város polgármestere, valamint Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója helyezték el.

A 10,3 km hosszú elkerülő fejlesztése két ütemben valósul meg 5,2 km hosszan a 441. sz. főút – 5. sz. főút között, illetve 5,1 km hosszan a 44. sz. főút – 441. sz. főút között.
A szakaszon 7 db csomópont épül: 2 db külön-szintű, 3 db körforgalom, 2 db hagyományos balra felálló sávos csomópont, 3 db felüljáró, 2 db aluljáró és 1 vadátjáró.

A kivitelezés megkezdéséhez szükséges előkészítő földmunkák az 5.sz.főút és a 441.sz.főút között humuszolással, fakivágásal, valamint épületbontásokkal október közepén megkezdődtek. Novemberben egyes szakaszokon vízelvezető átereszek építése is megkezdődik. A kivitelezés idén az 5. sz. főút és a Hegedüs köz közelében folyik, jövő tavasszal pedig már a teljes szakaszon. 

A projekt keretében a 44. sz. főúton a Mészöly Gyula úti jelzőlámpás csomópontot körforgalomra építjük át, majd – a régi Békéscsabai u. körforgalomban történő keresztezésével halad tovább és a Kafka Margit utcát szintbeni csomóponttal keresztezi – a 441. sz. főút feletti részt egy körforgalommal kombinált különszintű csomópontban éri el. A Cegléd-Szegedi vasútvonal felett – majd a Talfája köz alatt – Vacsi köznél szintbeni csomóponttal keresztez és a Hegedüs köz alatt elhaladva éri el az 5. sz. főút különszintű csomópontot új nyomvonalon, 2×1 sávos útszakaszként. Az elkerülő összesen 9,2 km hosszúságban párhuzamos és keresztező szervizút hálózat kiépítéssel és kerékpárút korrekcióval épül meg.

A beruházás során kiemelt figyelmet fordítunk a környezetvédelemre 1 km hosszan vadvédő kerítést, 2,5 km hosszan zajvédő falat létesítünk, valamint 125.000 db fát ültetünk és 16.900 m2-en erdősítünk.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „Az elkerülő megépítésével az 5. sz. és a 44. sz. főút tranzitforgalma jelentősen csökkenni fog, javul a közlekedés biztonsága, mérséklődnek a környezeti ártalmak. Forgalomkorlátozásra idén a kecskemétieknek nem kell számolniuk.”

A kivitelezést a Duna Aszfalt Kft. végzi, nettó összege nettó 13.595.146.613 forint értékben. Az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében uniós forrás segítségével megépülő Kecskemét északi elkerülő várhatóan 2015 nyarára elkészül.

2013. november