Európai színvonalúvá válik a dél-balatoni vasúti közlekedés
A Nemzeti Infrstruktúra Fejlesztő Zrt. a Balaton déli part vasútvonal rekonstrukciójának elsőként korszerűsíti és átépíti a Lepsény állomás - Szántód-Kőröshegy állomás közötti szakaszt.
A fejlesztés keretében a vasúti pálya teljes egészében megújul, így 2015 nyarától a jelenlegi 80 km/h, illetve jelentős hosszban 60 km/h óra helyett 100 km/h-s sebességgel fognak közlekedni a vonatok e két állomás között.
Siófok térségében: Szabadifürdő megállóhely – Siófok állomás – Zamárdi felső állomás között új második vágány építésével biztosítjuk a vasúti forgalom zavartalanságát. A vasúti közlekedés okozta zaj és rezgés szempontjából a kritikus helyeken Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban, összesen mintegy 4 km hosszban zaárnyékoló falat, illetve kb. 17 km hosszban rugalmas sínágyazatot telepítünk, így a Balaton part zajterhelése jelentősen csökkenni fog.
A gyalogos átjárók és útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá válnak a szintbeli átkelési lehetőségek. A forgalmas Siófokon a Vitorlás utcai új közúti aluljáró megépülésével a nyári forgalmi dugók mérsékelhetők, a különszintű keresztezés pedig tovább javítja a közlekedésbiztonságot. A Zamárdi városközpontjában lévő, a szántódi révhez vezető út útátjárója új helyen, a Honvéd utca vonalában épül meg, ennek következtében új megállóhelyi peront tudunk létesíteni.
Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felső állomásokon és Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak alsó és felső megállóhelyeken a peronok magasperonná épülnek át. A peronok átépítésével nő az utaskomfort, kényelmesebbé válik az utasok fel- és leszállása.
Eredményes közbeszerzési eljárás esetén a nyertes vállalkozóval a szerződés 2014 tavaszán megköthető, a kivitelezés 2014 II. felében megkezdődhet. A kb. 32 km hosszú szakasz felújítása várhatóan 2015 év végére befejeződhet.
2014 év végére befejeződik a Kelenföld-Tárnok vasútvonal korszerűsítése, ezáltal Kelenföld-Székesfehérvár között már korszerű, európai színvonalú vasúti vonalszakaszon közlekedhetünk. A rekonstrukció eredményeként Budapest – Siófok (Zamárdi) között az utazási idő a jelenlegi 105-114 percről 80-89 percre csökkenne. A dél-balatoni fejlesztés mindkét szakasza rekonstrukciójának megvalósulása segítségével Keszthelyig átlagosan mintegy 20 perc időmegtakarítás érhető el.
A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósult meg, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával.