2014 ÉV VÉGÉRE AZ ORSZÁGHATÁRIG ÉRHET AZ M43 AUTÓPÁLYA

Tovább folytatódik az M43-as építése Makótól az országhatárig. A kétszer két sávos autópálya szakasz megépítésével 2014 év végére Szegedtől a határig 62,2 km hosszan autópályán közlekedhetnek az autósok.

A Szeged-Makó autópálya 2011-es átadását követően elkezdődött a szakasz további építése. Az új nyomvonalon kiépülő 23,1 km hosszú autópálya Makótól az országhatárig tart.

A szakaszon három csomópont épül: a 4415. jelű úti, valamint a 4425 jelű útnál, illetve a 4451. jelű utak keresztezésénél külön szintű csomópontot alakítanak ki. Az M43 gyorsforgalmi út nyomvonala a Hódmezővásárhely – Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes – Újszeged vasútvonalat keresztezi, a forgalom átvezetésére itt egy új vasúti felüljáró épül. Két pihenő létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya pihenő Kövegynél.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője kiemelte: „A beruházás befejeztével 2014 év végére gyorsabban és biztonságosabban érhetjük el a magyar-román határt. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik.”

A kivitelezést, a közbeszerzési eljárás nyertese az összességében legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot benyújtó Duna Aszfalt Kft., nettó 46.490.126.611 Ft értékben végzi. A fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedési Operatív Program részeként az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

               

                             Fotó: Szecsődi Balázs                                                        

2013. április