JELENTÉS AZ M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTORA BŐVÍTÉSI MUNKÁINAK 2012. OKTÓBER HAVI HELYZETÉRŐL
Az M0 útgyűrű M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakaszán októberben az M0 főpályán a már elkészült földművön az útburkolati alaprétegek elkészültét követően zajlik a beton pályaburkolat építése a három forgalmi és a leálló sávban. A még hátralévő közműkiváltásokat végzi a kivitelező és folytatódnak a portálszerkezetek kivitelezési munkái is. Az M0 – 6.sz. főúti csomópont déli oldali (M5 autópálya felé tartó oldal) csomóponti ág felhajtó ága és a Halásztelki csomópont déli lehajtó ága ideiglenes állapotban üzemel a pályaépítés mellett. A soroksári Duna-hídnál a befejező munkákat végzi a kivitelező. A Háros-híd alépítményei készen vannak, az acél felszerkezet a végleges helyére került, helyszíni szerelése folyamatosan zajlik. Ugyancsak készül a Hárosi-híd vasbeton pályalemeze is. A Nagytétényi út és a MÁV Budapest-Pusztaszabolcs közötti vasút vágányok felett a Dózsa György útnál áthaladó híd (3.07/2 jelű híd) felszerkezet építésén dolgozik a kivitelező. Itt az előregyártott vasbeton hídgerendák beemelése október végén befejeződött. A kisebb hidak elkészültek, a befejező munkarészek kivitelezését végzi a kivitelező. A szigetszentmiklósi csomóponti ágak korrekciójának megépítéséhez és a beton pályaburkolat összezárásához szükséges, hogy a fel- és lehajtó ágakat kb. 100-100 m-rel kivitelező áthelyezze, és a csomópont forgalmat a pihenő belső útjaira terelje. Várhatóan ez a terelés november hónap első felében lesz esedékes.
Az M0 útgyűrű 51. sz. főút és M5 autópálya közötti szakaszán az 5. sz. főút és az ehhez tartozó műtárgy (261. j. híd) ideiglenes forgalomba helyezése november 9-én megtörténik. Jelenleg a főpálya leállósávjának bazaltbeton építési munkáját végzi a kivitelező. A 257 j. hídnál a rézsűburkolás készül. Az 51. sz. csomópontnál található 243 j. hídnál szigetelés, sóvédelem, illetve korlátépítés zajlik. A 236/B. j. épülő hídnál (51. sz. csomópont után, a meglévő M0 felett) szádolási munkák kezdődtek. A szakasz első részére, illetve a Gyáli-patak 2-es, 3-as ág mederrendezési munkáira a vállalkozó megkapta a jogerős vízjogi létesítési engedélyt. Így ezeken a területeken a tényleges vízépítési munkák is megkezdhetőek, nemcsak az ideiglenes, kármegelőző jellegű vízépítési feladatok.