Újraindult az útépítés a 86. számú főút Szombathely-Vát közti szakaszon

A nyílt közbeszerzési pályázat nyertese, a legalacsonyabb árat benyújtó Szombathely MK 86 Konzorcium a napokban megkezdte a Szombathely-Vát közti szakasz újbóli építését. A felújított, négysávosra kibővített szakaszt várhatóan 2014 év közepén adják át a forgalomnak.

A Szombathely-Vát szakasz kivitelezése a vállalkozó pénzügyi problémái miatt 2010 októberében leállt. Az eredményes nyílt közbeszerzést követően a nyertes konzorcium a munkaterületet átvette, az építés megkezdéséhez szükséges adminisztrációs szerződéses feltételeket teljesítette, így folytatódhatott a korábban már megkezdett beruházás. A kivitelező kitűzte a munkaterület határait, az útépítéshez, és a terelőúthoz szükséges geodéziai pontokat, valamint elkészítette, és engedélyeztette a terelőúthoz szükséges terveket. Augusztus második, illetve szeptember első felében kezdődik a bozót, és cserjeirtás, humuszleszedés, töltésépítés, valamint a műtárgyak szerkezetépítése.
 
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta: Szombathely és Vát között 6,2 kilométeren új nyomvonalon, 3 kilométeren pedig melléépítéssel kétszer két sávos főutat alakítanak ki. A 9,2 kilométer hosszú útszakasz gyorsforgalmi paraméterekkel épül meg. A Győr és Szombathely közé tervezett új, kétszer két sávos gyorsforgalmi közlekedési csatorna megvalósításával a Győr-Moson-Sopron megye kelet–nyugati tengelyét alkotó 85. számú főút, valamint az észak–déli tengelyt alkotó 86. számú főút forgalma lakott területen kívül lesz vezethető. A beruházás megvalósításával így a közlekedési csatorna erős forgalma nem károsítja a környezetet, nem zavarja az ott élőket, és a közlekedés is biztonságosabbá válik.

Az útépítés hálózati szempontból kiemelt jelentőségű, kedvező hatása átnyúlik a szomszédos kistérségekre is: közös turisztikai fejlesztések indítását, a gazdaság élénkülését eredményezheti. A térség főútjainak számító és a beruházás által érintett 85. és 86. számú úton jelenleg naponta átlagosan több mint 12 ezer jármű közlekedik, a tranzitforgalom által súlyosan terhelt Csornán pedig naponta több mint 23 ezer gépjármű hajt át.

A konzorcium vezetője a Magyar Aszfalt Kft., a szerződéses összeg nettó: 7.037.138.861.- Ft.

A projekt az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával.