Augusztusban 2×3 sáv várja a közlekedőket az M0 útgyűrű M7-M6 autópályák közötti szakaszán

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiemelten fontos projektként kezeli az M0 déli szektor bővítését, hiszen a beruházás célja, hogy nagyobb kapacitást (2X3 sáv + leállósáv), megnövelt átjutási lehetőséget, magasabb nívójú, biztonságosabb utazási szolgáltatásokat nyújtson a személy- és teherforgalom résztvevőinek az ország legfontosabb tranzitútján. A NIF Zrt. az M0 déli szektor bővítése mellett felújítja az útgyűrű M7-M6 autópályák közötti szakaszának aszfaltpályáját.

A felújítás kapcsán jelentős, hosszan tartó forgalomkorlátozásra, a forgalmi sávok jelenlegi (2+2 sáv) számának napokig tartó csökkentésére nem lesz szükség. A régi útpálya aszfaltozása várhatóan 2012. augusztus elejére befejeződik, de a NIF Zrt. és a kivitelező mindent megtesz azért, hogy mielőbb elkészüljön a felújított út és az M0 útgyűrű ezen szakaszát 2×3 sávon használhassák a közlekedők.

Az M0 útgyűrű déli szektorának jelenleg üzemelő M7-M6 autópályák közötti 7 km hosszú szakaszán a burkolat jelenleg annyira rossz minőségű, hogy forgalombiztonsági és utazáskényelmi szempontból szükséges az új szakasz átadása előtt a meglévő félpálya aszfaltburkolatának teljes cseréje. A meglévő pálya új aszfaltburkolata augusztus elejéig készül el. A kivitelező ezalatt elvégzi a meglévő aszfaltburkolat marását, javítását, 7 cm kötőréteget és erre 4 cm kopóréteget épít. Ezenkívül elvégzi a szalagkorlátok szükség szerinti szintbeemelését, szabályozását, az aszfalt dilatációk, a zajvédőfal, valamint az elválasztó sáv aszfaltburkolatának építését, a hidakon és környezetükben az aszfalt helyreállítását, a vízépítési munkákat, a burkolati jelek festését, az üzemi átjárók rendezését.

A régi útpálya teljes lezárása és forgalomnak való visszaadása szakaszosan történik:

 

A tervek szerint 2012. június 19-20-a éjjel a régi M0 útpálya M1 autópálya felé tartó forgalmát az M7 autópálya és az M6 autópálya közötti szakaszon teljes hosszban átterelik az új elkészült betonpályára.

Az M5 autópálya felé közlekedők két terelése két ütemben valósul meg:

2012. június 20-21 között éjjel M6 autópályától a 7-es úti felüljáróig
2012. június 24-25 éjjel 7-es úti felüljárótól az M7-ig

 

A lezárt szakasszal a tervek szerint 2012. július 24-én végez a kivitelező. Erre a dátumra a forgalom a teljes érintett szakaszon 2×3 sávon haladhat.

A fenti ütemezés tarthatóságát elsősorban az időjárás befolyásolhatja. Ezután már csak lokális, helyi terelések várhatóak, melyeket a befejező munkák elvégzése, továbbá az ideiglenes burkolati jelek, forgalomtechnikai eszközök eltávolítása tesz szükségessé.

 

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. kapcsolódó közleménye:

 

Forgalmi rend változás az M0 autóút déli szektorában

A kivitelezők befejezték a koronaélen belüli munkákat az M0 autóút déli szektorában az M7 és M6 autópálya közötti szakaszon (3-10 kmsz). Az újonnan elkészült betonburkolatú pálya a forgalom részére megnyitható. Az új szakasz forgalomba helyezésével egyidőben megkezdődik a régi pálya szerkezetének megerősítése.
Emiatt a forgalmat ezen a szakaszon teljes egészében az új pályarészre helyezik át. Itt irányonként két forgalmi sávon lehet haladni, melyeket terelőfal választ el egymástól. A forgalomterelés kiépítése – a terelőfal áthelyezésének időigénye miatt, melyet éjszakánként végeznek. – kb. egy hét alatt történik meg.
A munkák alatt az Annahegyi pihenőhely mindkét oldalon lezárásra kerül, és továbbra sem lehet felhajtani a 7. sz. főúti csomópontban az M1 autópálya felé. Az M7 autópálya csomópontjában a csomóponti ág zárása megszűnik.

A pályaszerkezet megerősítési munkái egy hónapig tartanak, így várhatóan július végén, augusztus elején mindkét irányban három forgalmi sávon közlekedhetnek a járművek az M0 autóút ezen szakaszán, és üzemi sáv is segít a biztonságos üzemeltetésben.